اخبار

برگزاری تفسیر روزانه قرآن کریم در مساجد

برگزاری تفسیر روزانه قرآن کریم در مساجد
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از برگزاری مجدد سلسله جلسات تفسیر و کرسی های تلاوت قرآن کریم در مساجد خبر داد
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری شبستان حجت الاسلام سعید کرمی معاون فرهنگی آجاماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: برگزاری سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم و کرسی های تلاوت که در ماه مبارک رمضان به دلیل برگزاری برنامه روزانه جزء خوانی قرآن کریم متوقف شده بود، در حال حاضر در مساجد از سرگرفته شده است.
 وی به اهدای کتاب تفسیر همراه به ائمه جماعات اشاره کرد و افزود: کتاب تفسیر همراه حجت الاسلام محسن قرائتی که به تازگی تالیف شده است، حاوی نکات تفسیری و شان نزول آیات قرآن کریم است. با اهدای این کتاب به ائمه جماعات مساجد سعی می کنیم، تفسیر قرآن کریم به صورت روزانه برای نمازگزاران مساجد بیان شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت:  تلاش مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال 94، بر این مبنا بوده است که ائمه جماعات متخصصی برای روش بیان تفسیر و نیز آموزش قران کریم تربیت کند زیرا که در صورت تحقق این موضوع جریان قرآنی در مساجد شکل می گیرد.
 کرمی با اشاره به اینکه 90 درصد مساجد اجراکننده طرح تلاوت نور هستند، بیان کرد: باید به سویی برویم که تمام مساجد به صورت فراگیر این طرح را اجرایی کنند و تا پایان امسال، تعداد مساجد قرآنی به یک هزار مسجد برسد و در بازه زمانی حدود پنج ساله تلاش مان این است که تمام مساجد به این نقطه‌ برسند.
 وی همچنین از تدارک برنامه های ویژه برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش به امضا رسیده است، بنا شد در راستای پیوند «مسجد و مدرسه» گام های اثر گذاری برداشته شود، تا بستر حضور هر چه بیشتر دانش آموزان در مساجد فراهم شود.
۲۸ تیر ۱۳۹۵ ۱۵:۳۷

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید