اخبار

شورای مفتیان مراقب اعمال و رفتار افراطیون هست

شورای مفتیان مراقب اعمال و رفتار افراطیون هست
رییس شورای مفتیان روسیه از ساخت دو مسجد جدید در مسکو خبر داد که قرار است در اطراف این مساجد فضایی نیز برای استراحت مسلمانان آماده شود.
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری فارس، شیخ راویل عین الدین رییس شورای مفتیان روسیه در گفت‌وگو با روزنامه «مسکو شبانه» درباره ساخت دو مسجد جدید در مسکو خبر داد.
وی در این باره گفت: امروز با اطمینان می‌توانیم درباره ساخت مسجدی در مسکوی جدید (مناطقی که تازه به مسکو اضافه شده‌اند) صحبت کنیم. در همین رابطه ملاقات و گفت‌وگوهایی صورت گفته است و به زودی دولت مسکو تصمیمات نهایی را برای تخصیص زمین جهت احداث آن اتخاذ خواهد کرد.
به گفته وی، در ادامه قرار است یک مسجد بزرگ دیگر در مسکو ساخته شود و طرح آن نیز تا حدی مشخص شده است.
راویل تاکید کرد: در اطراف این مساجد فضایی نیز برای استراحت مسلمانان آماده می‌شود، زیرا امروز مسلمانان مکان مناسبی برای استراحت به شیوه خود ندارند. در این مکان سالن‌های ورزشی و مراکز فرهنگی ـ تفریحی احداث خواهد شد.
راویل عین‌الدین در خصوص مساله نگران کننده افراطی گرایی نیز می‌گوید که شورای مفتیان به دنبال شناسایی افرادی است که در مساجد به فعالیت‌های تبلیغاتی و جذب افراد مشغول‌اند و مراقب اعمال و رفتار آنها خواهد بود.
این سازمان همچنین در شورای علمای روحانی جلسات منظم برای بحث و گفت‌وگو برگزار کرده و موضوع موعظه و افرادی که باید به این بپردازند را تعیین می‌کنند.
۳ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۱۴

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید