اخبار

خدمت و محبت مهم‌ترین وجه روحانیت و مسجد است

خدمت و محبت مهم‌ترین وجه روحانیت و مسجد  است
حجت ااسلام جاج علی اکبری گفت:مسجد متعلق به خدا بوده بنابراین در این مکان باید همه اسم‌ها در مسجد رنگ ببازد چراکه خداوند متعال کسی را که به دنبال توبه و پاکی باشند، دوست دارد

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد .

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از  خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری عصر شنبه  در نهمین همایش اندیشه‌های آسمانی در دانشگاه تربیت‌معلم شهید بهشتی با اشاره به وجود ارتباط ماورایی میان مسجد و شهادت، خدمت و محبت را مهم‌ترین وجه روحانیت و مسجد برشمرد و مسجد را تطهیر کننده وجود آدمی برشمرد و اظهار داشت: این امر سبب شده تا مؤمن، خودش را در آنجا پاک سازد چراکه مسجد محل رنگرزی حق بوده و آن دسته از مردم که به دنبال توبه و پاکی هستند برای پاک شدن به این مکان مقدس می‌روند.

وی با اشاره به اینکه طهارت به معنای جامع، طهارت از شرک است یادآور شد: مسجد متعلق به خدا بوده بنابراین در این مکان باید همه اسم‌ها در مسجد رنگ ببازد چراکه خداوند متعال کسی را که به دنبال توبه و پاکی باشند، دوست دارد و مسجد مکان این متعالی شدن محسوب می‌شود که نقطه عزیمت برای پرچم‌داری توحید است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور سفره نخست مهمانخانه حق را مسجد و اخوت برشمرد و گفت: اگر در این مکان مقدس اخوت نباشد، مسجد مذکور شاخصه تراز اسلامی را ندارد و از کارکرد خودش خارج‌شده است.

حاج علی‌اکبری افزود: ارتباط اخلاقی، فکری و عملی در میان اعضای مساجد سبب نقش‌آفرینی می‌شود و این نقش‌آفرینی مساجد، معجزه است چراکه وقتی انسان پاک جو به دنبال صفا بخشی دل، جان و روحش به مسجد می‌آید تا برای رفتن به میدان جهاد آماده شود، با سایر اعضای مسجد ارتباط اخلاقی و فکری پیدا می‌کند که این امر نمونه‌ای مشخص از رابطه اخوت با مسجد است.

وی با اشاره به وجود ارتباط ماورایی میان مسجد و شهادت، خدمت و محبت را مهم‌ترین وجه روحانیت و مسجد برشمرد و اضافه کرد: مسجد این هنر را دارد که مؤمن فعال و مجاهد را به میدان جهاد بفرستد بنابراین این مکان مقدس را می‌توان فضایی برای درمان و مرهم برشمرد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با تأکید بر اینکه مهم‌ترین وجه روحانیت و مسجد در شرایط امروز باید وجه اجتماعی در قالب گره‌گشایی باشد بیان کرد: جهاد اجتماعی نیاز امروز است چراکه در داخل کشور ما به مجاهدات اجتماعی نیاز داریم.

حاج علی‌اکبری جهاد سیاسی را ناشی از جهاد فرهنگی دانست و یادآور شد: ما امروز باید در عرصه جهاد در کشور، جهاد اجتماعی را با رویکرد مقاومت در مقابل دشمن که همان جهاد کبیر بوده، ترجیح دهیم بنابراین جریان شناسی فعالان مسجد ضروری است چراکه جریان شناسی مذکور همان سیاست مسجد است که زیرساخت‌های فرهنگی دارد.

۷ شهریور ۱۳۹۵ ۰۸:۴۹

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید