اخبار

احداث قطار هوایی تلفریک، تهدیدی جدی برای مسجدالاقصی

احداث قطار هوایی تلفریک، تهدیدی جدی برای مسجدالاقصی
رژیم صهیونیستی در ادامه طرح‌های توسعه‌طلبانه خود در قدس شریف، به دنبال احداث قطار هوایی در بخش جنوبی مسجدالاقصی است که این امر می‌تواند آسیب جدی به این بنای تاریخی و دینی وارد کند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد رژیم صهیونیستی تاکنون از پذیرش 60 قطعنامه شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل و دادگاه بین المللی لاهه خودداری کرده است و براساس این نظریه که قدس پایتخت همیشگی ملت یهود است، همچنان به طرح‌های توسعه‌طلبانه خود برای ایجاد جدایی بین قدس و ساکنان آن و منزوی نمودن این منطقه تاریخی ادامه می‌دهد.

مع‌الاسف چنین اقداماتی در سایه دردناک و خجالت‌آور بی‌توجهی کشورهای عربی اسلامی و در شرایطی رخ می‌دهد که برخی کشورهای عربی و اسلامی سرگرم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

در این هنگام و در سایه چنین سکوتی، شهردار اسرائیلی شهر قدس از تصمیم این سازمان برای ایجاد قطار هوایی «تلفریک» در عمق شهر سلون واقع در جنوب مسجد الاقصی خبر داده است. روزنامه اسرائیلی هاآرتض با اعلام این خبر افزود: این موضوع در جریان بازدید شهردار قدس اشغالی و نیز برخی از اعضای حزب لیکود از این پروژه اعلام شد.

براساس این گزارش، این قطار هوایی دارای چهار ایستگاه است که نخستین ایستگاه آن مسرح الخان و دومین ایستگاه در طرح یهودی سازی کیدم در سلوان  خواهد بود و ایستگاه‌های سوم و چهارم نیز در جبل الزیتون است.

بنابر این گزارش، شهردار رژیم اشغالگر قدس در این باره گفت: با ساخت این پروژه می‌توان بدون استفاده از اتوبوس به بخش قدیمی قدس دسترسی پیدا کرد. وی افزود:‌ قصد دارد تا 10 میلیون گردشگر را به قدس بکشاند.

گفتنی است این «تلفریک» که هزینه ساخت آن بیش از ۳۲ میلیون دلار برآورد شده است، در خارج از محدوده خط سبز (‌مناطقی که اسرائیل پس از سال 1967 اشغال کرده است) قرار دارد و بسیار نزدیک به مسجد الاقصی است و ممکن است آسیب جدی برای بنای تاریخی مسجدالاقصی به دنبال داشته باشد.

۸ شهریور ۱۳۹۵ ۱۴:۱۱

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید