اخبار

نماز جمعه یکی از بزرگترین منابع تولید فرهنگ است

نماز جمعه یکی از بزرگترین منابع تولید فرهنگ است
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی و امام جمعه را فرمانده این قرارگاه دانست و گفت: نماز جمعه یکی از بزرگ ترین منابع تولید فرهنگ در عرصه دینی و اعتقادی است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه دماوند و مراسم تکریم و معارفه امام جمعه جدید شهر که با حضور مسئولان، نمازگزاران و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع شهر برگزار شد، نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی انقلاب اسلامی دانست.

وی گفت: امروز با وجود هجمه‌های فرهنگی دشمن برضد آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، جایگاه نماز جمعه همچون قرارگاه ایمان، بصیرت و تقوا است.

حاج علی اکبری با بیان اینکه نمازجمعه نقش محوری و مرکزی را مقابل اهداف غرب ایفا می کند، بیان کرد: امام جمعه به عنوان فرمانده این قرارگاه با بصیرت، اخلاق و تقوایی که پیشه می کند، در حفظ و اداره این قرارگاه نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه احیای نماز جمعه هدیه ای بزرگ از دوران انقلاب اسلامی است خاطرنشان کرد: خطبه های نماز جمعه نقش هدایت گری فرهنگی را ایفا می کند که باید از ظرفیت آن نهایت استفاده را برد.

این کارشناس امور مسجد همچنین با اشاره به جایگاه و ظرفیت شهرستان دماوند با داشتن مردمی با اصالت و تربیت عالمان دینی، افزود: دماوند با داشتن موقعیت طبیعی جزو یکی از زیباترین شهرهای کشور و در زمره شهرهای خوب جهان محسوب می شود.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: به واسطه جایگاهی که این شهر در استان و حتی کشور دارد، باید اصالت و هویت اصلی خود را حفظ کند و از هرگونه ویروس‌های فرهنگی و اخلاقی که آفتی برای شهر است، دور شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور ضمن تشکر از خدمات ۱۰ ساله حجت الاسلام محمد علاءالدینی، امام جمعه سابق شهر دماوند، گفت: نقش مسؤولان و آحاد مردم جامعه در انجام وظایف و مأموریت های امام جمعه جدید شهر، نقش بسزایی است تا این قرارگاه فرهنگی به نحو مطلوب ایفای نقش کند.

مراسم معارفه امام جمعه دماوند امروز جمعه با حضور نمازگزاران و جمعی از مسئولان از جمله حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و حجت الاسلام سیدصالح یاسینی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان تهران برگزار شد و حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی به عنوان امام جمعه جدید معارفه و از تلاش های 10 ساله حجت الاسلام محمد علاءالدینی قدردانی شد.

۳ مهر ۱۳۹۵ ۰۹:۳۳

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید