اخبار

بزرگداشت روز مباهله در مساجد تهران

بزرگداشت روز مباهله در مساجد تهران
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: یکی از اعمال اصلی روز مباهله قرائت دعای خاص این روز است که از جمله برنامه‌های مساجد استان تهران برای گرامیداشت این روز برگزاری مراسم دعای روز مباهله خواهد بود.

حجت‌الاسلام کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد با اشاره به جایگاه خاص روز مباهله در معارف دینی اسلام گفت: روز مباهله درواقع روز اثبات حقانیت اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) بود و بزرگداشت این روز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: با توجه به رویکردی که دشمنان اسلام در تخریب و تخطئه باورهای دینی مسلمانان به‌خصوص درباره نقش و جایگاه ارزشمند خاندان پیامبر(ص) اتخاذ کرده‌اند، ضروری است که جامعه اسلامی توجهی بیش از پیش به وجود این سلسله پاک الهی داشته باشد.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به رسالت مرکز رسیدگی به امور مساجد در تعمیق باورهای دینی در سطح مساجد تأکید کرد: با پیگیری‌هایی که در مرکز رسیدگی به امور مساجد انجام گرفت، به‌حمدلله آمادگی خوبی جهت بزرگداشت و تکریم روز مباهله در مساجد استان تهران ایجاد شد و ان‌شاءالله در این روز شاهد برگزاری مراسمات ویژه این روز در مساجد خواهیم بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: یکی از اعمال اصلی روز مباهله قرائت دعای خاص این روز است که از جمله برنامه‌های مساجد استان تهران برای گرامیداشت این روز برگزاری مراسم دعای مباهله خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین آیه مباهله نیز بصورت فراگیر در تمام مساجد توسط ائمه محترم جماعات تفسیر خواهد شد.

۳ مهر ۱۳۹۵ ۲۲:۲۷

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید