اخبار

شکل‌گیری 300 هزار حلقه صالحین در مساجد کشور.(خبرگزاری بسیج.92/02/07)

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: امسال بسیج مصمم است تا 500 دار‌القرآن را درجای جای کشورمان راه‌‌اندازی کند.

حجت‌الاسلام سعید دسمی صبح امروز در مراسم اختتامیه بیست و دومین مسابقات قرآنی بسیجیان در حسینیه ثار‌الله اردبیل اظهار داشت: بسیج مستضعفین امسال برنامه ویژه‌ای را با رویکرد توسعه، تقویت و تعمیق فرهنگ قرآنی مدنظر قرار داده تا بتواند بیش از هر زمان دیگر نور هدایت‌گر قرآن را در جامعه ساری و جاری سازد.

وی با بیان اینکه بسیج مستضعفین امسال تلاش می‌کند تا 40 هزار کلاس قرآنی را در پایگاه‌های بسیج در سطح نواحی و شهرستان‌ها راه‌اندازی کند، عنوان کرد: در این زمینه تمهیدات و مقدمات لازم با همکاری بسیج و سپاه در نواحی مختلف در حال انجام است.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در کنار آن 500 دار‌القرآن نیز در استان‌های مختلف با اولویت مناطق محروم و دور‌افتاده به همت بسیج مستضعفان راه‌اندازی می‌شود تا بتوانیم ابعاد جدیدی از توسعه مبانی و مفاهیم قرآنی را شاهد باشیم.

دسمی افزود: مسابقات قرآنی بسیجیان پیش از این در مرکز کشور و دو بار در مشهد برگزار شد اما این بار میزبانی به اردبیل رسید تا به یمن پیشتازی در عرصه مبانی و مفاهیم قرآنی بتواند میزبانی مسابقات را عهده‌دار شده و به شایستگی از عهده این مسئولیت نیز برآید.

این مسئول تصریح کرد: با تدبیر رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزاری این دوره از مسابقات به اردبیل واگذار شد و ما در دو روز گذشته نتایج پر‌ثمری را از برگزاری آن شاهد بودیم به طوری که مسابقات در یک تراز کیفی بالاتر و مدیریت جامع به انجام رسید.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دامنه شکل‌گیری و حضور بسیجیان در این مسابقات در حد حلقه‌های صالحین بوده است، یادآور شد: این امر نشان می‌دهد که ما نه به صورت حرفه‌ای و نه افراد شاخص را به این مسابقات دعوت کردیم بلکه سعی داشتیم افراد گمنام و خلاق در پایگاه‌ها و حوزه‌های مختلف در این مسابقات حاضر شوند.

فعالیت 300 هزار حلقه صالحین در کشور

دسمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر در کشور 300 هزار حلقه تربیتی صالحین شکل گرفته که این حلقه‌ها با محوریت مساجد و در حوزه تربیتی فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: برنامه‌های مفصلی را امسال در پایگاه‌هایمان اعم از نواحی و استانی پیش‌بینی کردیم که اساس این برنامه‌ها با محوریت حلقه‌های صالحین خواهد بود.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین افزود: بسیج به عنوان بدنه فعال جامعه علاوه بر حضور در عرصه‌های نظامی و مقابله با جنگ نرم در حوزه قرآنی نیز توانسته است حرکت مستمری را انجام دهد که امیدواریم امسال نهضت عظیم قرآنی به همت بسیجیان راه‌اندازی شود.

دسمی در پایان سخنان خود به ثمرات و فواید برگزاری چنین رویدادهای قرآنی و فرهنگی اشاره کرد و ابراز داشت: انتظار ما این است که در آینده به واسطه قرآن بتوانیم جامعه‌ای مهذب و فرزندانی صالح تربیت کنیم.

۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۰:۵۷
خبرگزاری بسیج |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید