اخبار

تفاهمنامه مشترک اداره کل اوقاف و امور خیریه و مرکز رسیدگی به امور مساجد

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک با اوقاف استان تهران خاطرنشان کرد: این اقدام حرکتی مبارک در مسیر اعتلای مساجد به عنوان خانه های خدا در روی زمین و محل زیارت پروردگار است.
وی ابراز امیدواری کرد که این قدم پر برکت در مسیر اعتلای مسجد قرار گیرد و در آینده نزدیک در سراسر کشور اجرایی شود.
وی با بیان این که «جنبه های گوناگون این تفاهم نامه با کار کارشناسی و دقیق انجام شده است» گفت: اعتقاد ما بر درخشش بیشتر مساجد است و این تفاهم نامه به این هدف کمک خواهد کرد.
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه مشکلات و اختلافات گذشته را برطرف خواهد کرد و یک کار الگو برای کشور خواهد بود.
وی هم چنین یادآور شد: بر اساس این تفاهم نامه گسترش فرهنگ وقف با استفاده از ظرفیت مساجد و ائمه جماعات در دستور کار قرار خواهد گرفت و این اقدام نمادی از تعاون در دو دستگاه وقف و مساجد است.
به گزارش ایسنا در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدزاده مدیرکل اوقاف استان تهران نیز این تفاهمنامه را اقدامی نو و مبارک ارزیابی کرد و افزود: مسجد مرکز انوار الهی است و نقش بی بدیلی در تربیت انسان ها دارد؛ لذا هرچه مدیریت مساجد شفاف تر و دخالت ها کمتر باشد امام جماعت در برنامه های خود موفق خواهد بود.
وی افزود: براین اساس هرچه دخالت ها کمتر و حمایت ها بیشتر شود بازخورد و نتایج خوبی را شاهد خواهیم بود که یک بخش بر عهده سازمان اوقاف است و از محل موقوفات به ویژه موقوفات مساجد این حمایت ها انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: آینده این حرکت را روشن می بینیم و افق های بلندی در راستای احیای موقوفات، اعتماد مردم به وقف و استفاده از ظرفیت های وقف و مساجد تصور می کنیم.


 به گزارش خبرنگار «نسیم»، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه افزود: بر طبق این تفاهم‌نامه، امام جماعت مسجد به عنوان امین وقف به رسمیت شناخته شده و متولی موقوفات متعلق به مسجد خواهد بود. امیدواریم این اقدام در کل کشور عملی شود زیرا این تفاهم باعث می شود موازی کاری به پایان برسد و اختلافات موجود در بحث مساجد و موقوفات رفع خواهد شد.

- یکی از ویژگی های این تفاهم نامه استفاده از منابع اوقاف برای فعالیت های مساجد است.
- بر اساس این تفاهم نامه مدیریت کارهای فرهنگی به امام جماعت واگذار شده و دخالت ها کمتر می شود.
- این همکاری اعتماد مردم به وقف را بیشتر کرده و دستگاه وقف نیز به ائمه جماعات بیشتر اعتماد می کنند.


تفاهم نامه مرکز و اوقافبرای مشاهده متن کامل تفاهم نامه کلیک نمایید.

 

۳ بهمن ۱۳۹۲ ۱۰:۰۷
ایسنا-نسیم آنلاین |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید