اخبار

توصیه های آیت الله تبریزی به ائمه جماعات/ تعطیلی نماز جماعت ظلم به جایگاه مسجد است

توصیه های آیت الله تبریزی به ائمه جماعات/  تعطیلی نماز جماعت ظلم به جایگاه مسجد است
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، با آیت الله هاشمی تبریزی، امام جماعت مسجد جامع شهرک غرب دیدار و گفتگو کردند.

 

 

 

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد آیت الله هاشمی تبریزی در این دیدار  به سابقه بیست و سه ساله ساله خود در این مسجد اشاره و اظهار کردند: در تمام این سالها حتی یک بار هم نماز جماعت تعطیل نشده است زیرا تعطیلی نماز جماعت یک مسجد ظلم به جایگاه مسجد است.

وی با اشاره به اینکه بنده بین دو نماز سخنرانی نمی کنم، افزودند: نمی خواهم وقت مردم گرفته شود به خصوص اینکه برخی از کسبه محل باید زودتر به کار خود برسند. نباید نمازگزاران را به گروگان گرفت.

آیت الله هاشمی تبریزی با اشاره به بحث تفسیر قرآن که هر جمعه در این مسجد برگزار می شود و تا به حال چاپ هم شده است، خاطر نشان کردند: تاثیر اصلی از قرآن است زیرا آیات الهی معجزه می کنند. بنده هر کاری در این مسجد کرده ام از تفسیر قران حاصل شده است زیرا تنها قرآن است که در دلها می نشیند و اثر می کند. علما باید در مساجدشان به قران و تفسیر آن توجه ویژه ای بکنند.

وی همچنین با اشاره به دوران تحصیل خود در قم و بهره بردن از محضر آیت الله بروجردی، آیت الله گلپایگانی، آیت الله شریعتمداری و آیت الله میرزا هاشم آملی، به درس های امام خمینی(ره) اشاره و اظهار کردند: زمانیکه امام خمینی(ره) در قم به تدریس فلسفه پرداختند فلسفه ممنوع بود.

وی همچنین در خصوص درس های علامه طباطبایی(ره) اضافه کردند: تنها علامه طباطبایی(ره) را در فلسفه می توان با امام خمینی(ره) مقایسه کرد با این تفاوت که امام خمینی(ره) تنها به فلسفه بسنده نکرده بود بلکه همزمان فقه و اصول را نیز تدریس می کردند.  

امام جماعت مسجد جامع شهرک غرب یکی از برنامه های اصلی خود در آینده را تکمیل حوزه علمیه ای با نام علی ابن ابی طالب(ع) دانستند و خبر دادند که در آینده نزدیک و پس از طی مراحل اداری و حقوقی این حوزه تاسیس می شود. و در حال حاضر در این مسجد علاوه بر امور جاری نزدیک به هشتاد طلبه مشغول درس خارج هستند.

وی همچنین با توصیه ائمه جماعت به ساده صحبت کردن و در عین حال داشتن کلام نافذ، گفتند: امام خمینی(ره) به گونه ای صحبت می کردند که یک روستایی عامی درک می کرد و یک دکتر متخصص هم بهره می برد. ما سعی می کنیم به دور از عبارت پردازی، کلامی که از دلمان بر می خیزد را برای مردم بیان کنیم.  

آیت الله هاشمی تبریزی با بیان اینکه بیست و سال است در این مسجد مشغول هستم و تا به حال کوچکترین سوء استفاده ای صورت نگرفته است، گفتند: وجوهات زیادی از مردم به دفتر این مسجد می رسد که بخش قابل توجهی از آنها را در موعد مشخصی به دفنر مقام معظم رهبری تحویل می دهیم.

وی همچنین با اشاره به عوامل عدم موفقیت ائمه جماعت جوان، یادآور شدند: امامان جماعت نباید به دست مردم و دولت طمع داشته باشند زیرا امامت جماعت یک تکلیف است و نباید با مسائل مادی آلوده شود. ما باید برای امام زمان(عج) پایگاه بسازیم و به مردم خدمت کنیم. من این مسجد را بدون کوچکترین دخالت مالی ساختم هرچند نظارت مالی داشته ام. ائمه جماعات نباید پول مسجد را در اختیار بگیرند، بلکه پول مسجد باید نزد هیئت امنای هر مسجد باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری نیز در این دیدار ضمن تقدیر از رهنمودها و توصیه های آیت الله هاشمی تبریزی اظهار کردند: اگر با محوریت مسجد به موضوع تبلیغ دین نگاه کنیم مشخص می شود که سبک مدیریت و رفتار بزرگان ائمه جماعات در اداره مسجد نیازمند تبیین و انتقال به نسل جدید ائمه جماعت است تا آنها فنون اداره مسجد را بیاموزند.

حجت الاسلام و المسلمین مومنیان نیز در این دیدار با اشاره به توصیه های جذاب و شنیدنی آیت الله هاشمی، گفتند: بنابر توصیه حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری مقرر شده است که به طور منظم خدمت معنونین بزرگوار و ائمه جماعات شناخته شده برسیم و تجربه های سالهای گذشته این بزرگواران در اداره مسجد را برداشت و به ائمه جماعت جدید ارائه کنیم تا آیندگان از توصیه ها و رهنمود های آنان بهره مند شوند.

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین میر شاه ولد، مسئول ناحیه شهید مطهری(ره) نیز حضور داشتند.

تگ عکس گزارش تصویری

۲۳ دی ۱۳۹۲ ۰۹:۰۳

اظهار نظر

یک نمازگزار مسجد جامع شهرک قدس
۱۳۹۲/۱۱/۰۵
1
2

خدا کند که این مسجد به واسطه بازدید برخی فعالین و مسئولین رسیدگی به امور مساجد، از بی رونقی خارج شود...


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید