دوشنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۴
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۷۴۶۰
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
حجت الاسلام و المسلمین تقوی در بیستمین نشست ستارگان محراب؛

تجلیل از آیت الله نمر تجلیل از روحانیت، علم، جهاد، تقوا، و شهادت است

بیستمین نشست ستارگان محراب ویژه بزرگداشت شهید مبارز آیت الله نمر باقر النمر، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در شهرستان پاکدشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد در بیستمین نشست ستارگان محراب، ویژه گرامیداشت مفاخر ائمه جماعات استان تهران، مقام شامخ عالم مجاهد شهید آیت الله نمر رهبر شیعیان عربستان، در مسجد صاحب الزمان پاکدشت، مسجد محل اقامه نماز جماعت ایشان تجلیل شد.
در این مراسم که با حضور حجت الاسلام حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و حجت الاسلام محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان تهران برگزار شد، حجت الاسلام تقوی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در سخنانی با بیان اینکه ابعاد شخصیتی، مبارزاتی و علمی شهید آیت الله نمر هر کدام می تواند مورد بحث جداگانه قرار گیرد، گفت: شخصیتی که این مجلس به یادش برگزار شده یک عالم دینی و تحصیل کرده در حوزه علمیه است. 
وی افزود: او یک روحانی و وابسته به جریانی است که بیش از هزار سال در تاریخ تشیع ریشه دارد. شیخ نمر در حوزه های علمیه تحصیل کرد و بعد به میان مردم آمد و با رهنمودهایش سطح دینی جامعه خود را بالا برد. او سپس وارد میدان جهاد و مبارزه شده و با این سرمایه به مبارزه با طاغوت زمانه و خانواده منحرف و عیاش آل سعود پرداخت و در نهایت جان بر سر آرمان هایش گذاشت. 
حجت الاسلام تقوی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه اولین منزل در راه خدا بیداری و آگاهی است، تشریح کرد: پس از آگاهی منزل بعدی هجرت و ایمان است. در این منزل انسان نباید هیچ تعلقی نداشته باشد وگرنه در مسیر متوقف می شود.
وی با بیان اینکه ایمان شور می آفریند و انسان را بی تاب می کند و باعث می شود انسان آزاد شود، گفت: منزل بعدی جهاد است. اینجا جایی است که ایمان جنبه عملی پیدا می کند و این مرحله چنان اهمیتی دارد که یک در بهشت به مجاهدین در راه خدا اختصاص پیدا کرده است.  
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه خلوص ایمان را در چهره مجاهدین می توان دید، خاطرنشان کرد: منزل بعدی شهادت است و راه منزلگاه شهادت از میدان های مین و تله های انفجا ی عبور می کند. اینجا جایی است که عقل در برابر عشق حرفی برای گفتن ندارد. 
وی در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه تجلیل از شیخ نمر تجلیل از روحانیت، علم، جهاد تقوا، و شهادت است، اضافه نمود: روحانیت خادم مردم است و هر جایی به مردم ظلم شده در برابر آن ایستاده است. علت دشمنی با روحانیت در جهان هم تاثیر گذاری آنها است همچنان که در سوریه، عربستان و بحرین  این روحانیت است که در برابر استکبار ایستاده است.
حجت الاسلام و المسلمین تقوی تصریح کرد: شیخ نمر پناهگاه شیعیان عربستان بود. او برترین جهاد را پیاده کرد و در برابر یک حکومت فاسد ایستاد و به شهادت رسید.
وی در پایان اظهاراتش ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نشست گفت: پاکدشت مردم اتقلابی و جوانان باوفایی دارد، این مردم در فتنه ۸۸ واقعا تلاش و ایستادگی کردند و امروز هم در دفاع از حرم پیشگام هستند.

 

در ابتدای این مراسم که به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد و با حضور جمع کثیری از مردم شریف پاکدشت برپا شد، حجت الاسلام حسن لزومی امام جمعه پاکدشت طی سخنانی به شرح ماجرای حضور شیخ نمر در این مسجد پرداخت. 
وی با بیان اینکه این نشست در اولین سالگرد شهادت آیت الله نمر برگزار می شود، گفت: شیخ نمر از مدرسین طلاب خارجی این منطقه بودند.
 امام جمعه پاکدشت در ادامه بیان شرح سابقه حضور شیخ نمر در این مسجد، اظهار داشت: این عالم نستوه در این حوزه درس فقه و ادبیات عرب می گفتند و در مدتی که در این منطقه تدریس داشتند شبها در این مسجد نماز جماعت اقامه می کردند. 
 وی با اشاره به مقاومت ها و مبارزات مردم پاکدشت در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نیز افزود: مردم این منطقه بیش از ۴۶۰ شهید دفاع مقدس و ۴۲ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب و ولایت کرده اند. 
حجت الاسلام لزومی اضافه کرد: مردم پاکدشت برای انقلاب و اسلام هیچ چیز کم نگذاشتند و در حال حاضر هم مناسبت های مذهبی و سیاسی را به بهترین و با شکوه ترین شکل برگزار می کنند. 
وی همچنین از مرکز رسیدگی به امور مساجد بخاطر برگزاری سلسله نشست های ستارگان محراب و بزرگداشت ائمه جماعات و علما تشکر نمود. 
مداحی حاج مرتضی طاهری و رونمایی از یادمان شهید آیت الله نمر از دیگر برنامه های بیستمین نشست ستارگان محراب بود.
https://www.masjed.ir/u/3JI

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن