سه شنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۶
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۷۴۶۹
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
یادداشت / حجت الاسلام محمد صدارت

احیاء مساجد احیای بقیع است

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) معتقد است: چنانچه مسجدی درش بسته باشد و یا نیاز به مرمت و یا احیا داشته باشد. ثواب آن احیاء برابر است با ثواب احیاء بقیع.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام محمد صدارت، در یاداشتی از اینکه بعضی از مساجد امام جماعت ندارند و یا کلا بسته اند، ابراز تاسف کرده و خاطره خود را در  مورد مسجد محل خود که از چنینی وضعیتی برخوردار بوده روایت می کند. آنچه در ادامه می آید مشروح یادداشت امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) منطقه ۱۷ است.

چند وقت پیش در جلسه ای متوجه شدم در منطقه ای از تهران که اکثرا مذهبی هستند و شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده است فلان تعداد مسجد هستند که امام جماعت ندارند یعنی یا کلا بسته اند یا هنگام نماز باز می شوند اما نماز جماعت و فعالیت فرهنگی ندارند.
با خودم گفتم:
وای بر ما طلاب
وای بر ما حوزویان
و وای بر ما مدعیان انقلابیگری

که پیر مراد ما فرموده بود مساجد سنگر است و ولی زمان ما فرمود مساجد پایگاه هستند اما ما مشغول زندگی روزمره باشیم و این سنگرها و پایگاهها بخاطر نداشتن هیچ درامدی تعطیل باشند!!!

در این دوره که از سویی ما ادعای کار خیر داریم از کمک به انواع انسانهای اطرافمان از قبیل کودکان و زنان و سالخوردگان و مستضعفان گرفته تا کمک به حیوانات و از سویی آنان که تابحال پا به مسجد نگذاشته اند و یا هیچ اقدامی برای کمک به مساجد نمی‌کنند خواستار باز بودن درب مساجد برای بی خانمان ها هستند چه کسی باورش می شود در ام القرای مسلمین جهان مساجدی دربشان حتی برای نماز جماعت باز نشود؟! آن هم فقط به جرم اینکه منبع درآمدی ندارند!!

مؤمنی وسعش رسیده است و پیرو دستورات اسلام و با هدف ایجاد فضا برای فعالیتهای دینی و فرهنگی و انقلابی مسلمین، زمینی یا ملکی را وقف مسجد کرده است، آیا سایر مومنین برای ادامه کار وظیفه ای ندارند؟؟!!

یاد مسجدی در محلمان افتادم که بیست سال تعطیل بود و حتی تابلوی آن از بین رفته بود تا جایی که خود ما فکر می‌کردیم حسینیه است اما وقتی نامه درخواستشان را در حوزه علمیه دیدم فهمیدم مسجد است و مشتاق داشتن امام جماعت هستند ولی بخاطر نداشتن منبع درامد نه امام جماعتی هست نه کار فرهنگی و نه چیزی! اما همین که بنده امامت آنجا را قبول کردم سیل نقدها و نصیحت ها شروع شد که روحانی باید به فکر آینده فرزندانش باشد و به دنبال تشکیل زندگی بهتر تا وقتی فرزندش بزرگ شد از دیگران کم نداشته باشد که خدای ناکرده سرخورده شود!!!

اما هر چه نگاه میکنم می‌بینم این حرفها با آموزه های استاد عزیزم مرحوم آیت الله مجتهدی نمیخواند.

به خودم گفتم چه شده است ما را؟

آیا احیا و راه اندازی مسجد را کار خیر نمیدانیم؟ یا نکند ثوابش را کم میدانیم؟

آیا این همه جوان عاشق امام زمان(عج) وظیفه ای نسبت به خانه های خدا ندارند؟ من هم یکی از آنها

حتما که نباید ستادی تشکیل شود و بزرگی جلو بیفتد تا ما هم وارد خط شویم، هر شیعه خودش می‌تواند یک ستاد برای احیا و آبادانی مسجد باشد.

لذا عزمم را جزم کردم تا علیرغم همه علاقه مندی ها نسبت به مسجد محلمان، راهی شوم

مسجد غریبی را سر راهم قرار دادند که بنام امام غریبی است.

و من میروم در راستای آرزویی که برای بقیع داشتیم، میروم به نیت بسترسازی برای آبادانی بقیع

میروم تا به عنوان یک بچه طلبه سهم خودم را در باز کردن درب مسجدی با نام امام حسن مجتبی(ع) ادا کنم.

هر کسی با هر سن و سال و هر سوادی در هر زمینه علمی، هنری و فرهنگی دوست داشت به خانه خدا و مردم جنوب شهر خدمت کند هم قدمش روی چشم. قطعا کریم اهل بیت(ع) بی پاسخ نخواهد گذاشت.

https://www.masjed.ir/u/1B6

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: