یکشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۵
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۷۵۲۰
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
نشست توجیهی مبلغان و روحانیون طرح مدارس امین

اگر کسی به حقیقت و نورانیت مسجد گره بخورد بیمه می شود

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به ظرفیت حیرت انگیز مساجد گفت: اگر کسی به حقیقت و نورانیت مسجد گره بخورد بیمه می شود.

 به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، پیش از ظهر دیروز در گردهمایی ائمه جماعات و روحانیان فعال در طرح مدارس امین که در مجتمع آموزشی محراب برگزار شد، با اشاره به اینکه اجرای این طرح ارزشمند را به فال نیک می گیریم، گفت: امید است که شما برادران و خواهران در آن حرکت جدی و موثر داشته باشید.
وی با اشاره به اینکه ارتباط با نسل نو توفیقی است که خداوند به ما عنایت کرده است، افزود: نوجوانان مخاطبانی  قریب العهد به فطرت هستند، از اینرو باید در انتقال آموزه‌های دینی عطش معنوی آنها را برطرف سازیم. شاید رسالت اول ما در مواجهه با نسل نوجوان ایجاد عطش نسبت به معارف دینی و ارزش‌های ایمانی باشد، و این موضوع زمانی بیشتر می‌شود که روحانی برادر و خواهر ما از نظر شخصیتی، معنویت، آرامش و مزایای حیات طیبه از ارزش های بالایی بهره مند باشند.
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه نوجوانان و کودکان گیرنده‌های باطنی فعال‌تری دارند، اظهار کرد: نخستین دریافت‌کننده جلوه های شخصیتی غیرزبانی آنها است که در اصطلاح به آن زبان وجود گفته می‌شود که صدای آن بلندتر و درک آن راحت‌تر است.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج ‌علی ‌اکبری تقویت ارتباط باطنی با ملکوت عالم را یکی از راههایی دانست که برای مواجهه با جوانان و نوجوانان و کودکان در مدارس در وهله اول باید مورد توجه قرار گیرد و  افزود: این موضوع که سهم ما از معارف الهی تا چه میزان باشد، بسیار اهمیت دارد بنابراین باید یک مبلغ معارف، منابع ژرف و بی‌انتها را کسب کرده باشد. اگر طلبه به معارف الهی آشنایی کافی نداشته باشد برای مواجه با مردم چیزی ندارد و این امکان میسر نمی شود که طلبه بدون انس عمیق با آفاق و سپهر بی‌کرانه معارف الهی و توحیدی با مردم مواجه شود و گمان کند که می تواند اثر مثبتی داشته باشد.
 وی با تاکید بر جایگاه مسجد گفت: با توجه به ظرفیت‌های حیرت‌انگیزی که در مسجد وجود دارد همه ما درباره مساله مسجد دچار غفلت مضاعف هستیم و باید برای عمران مساجد و آبادانی آن اقدام کنیم.
 رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: ما باید  از ظرفیت نهاد خداساخته استفاده کنیم که بر اساس آن زیست موحدانه در جامعه شکل گیرد، زیرا که این مکان زندگی بر محور نماز را تشریح کرده و در دسترس قرار  داده است.
وی خطاب به مبلغان و روحانیون طرح امین گفت: شما مبلغان طرح امین می‌توانید ارتباط نوجوانان ونسل نو که در در کانون‌های اصلی اجتماع حضور دارند با مساجد را بیشتر کنید که اگر خروجی آن انس با مسجد باشد نتیجه کار شما در رتبه بالاتری قرار گرفته است، زیرا اگر کسی به حقیقت و نورانیت مسجد گره بخورد بیمه می شود.
 
 عادت حضور در مسجد انسان را تربیت می‌کند
در ابتدای این گردهمایی نیز حجت‌الاسلام و المسلمین سعید کرمی  گفت: در سال های گذشته مقام معظم رهبری در پیامشان به اجلاس سراسری نماز  به پیوند مسجد و مدرسه تاکید داشتند و این موضوع هرچند با تاخیر در حال حاضر در دستور کار ما قرار گرفته است.
وی افزود: اگر عظمت ایران و ایرانی برای ما اهمیت دارد، بایستی به تربیت کودکان و نوجوانان توجه کنیم و  عقب ماندگی های اخیر در این زمینه را جبران کنیم  و در راستای دست یابی به جایگاه مسجد طراز تلاش کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد بر لزوم پیوند دانش آموزان با مساجد تاکید کرد و گفت: مسجد انسان ساز است و عادت حضور در مسجد انسان را تربیت می کند، در روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)  آمده است: «اگر دیدید کسی به مسجد رفتن عادت دارد، چشم بسته به ایمان او شهادت دهید» و شما روحانیون و مبلغان طرح امین باید در پیوند نوجوانان با مساجد و ائمه جماعات تلاش کنید. با ارتباط صمیمانه ای که خودتان به  عنوان مربی با ائمه جماعات برقرار می کنید زمینه ساز انس بیشتر با مسجد را برای نوجوانان فراهم کنید.
حجت‌الاسلام و المسلمین کرمی با اشاره به اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه در 200  مسجد در فاز اول گفت: برای اجرای این طرح 200 میلیون تومان هزینه شده است و برنامه ها و طرح های پیشنهادی در راستای تقویت  طرح مسجد و مدرسه به این مساجد ارسال شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه بهترین جا برای حفظ دین مساجد هستند، خاطر نشان کرد: کسی که برای مسجد طرح و ایده داشته باشد و جهادی فکر کند، بیکار نمی ماند. هنر ما این باشد که در هر محله ای نوجوانان را به سمت مسجد هدایت کنیم. اگر دراین زمینه تلاش کردیم به موفقیت های بزرگی دست می یابیم زیرا که اگر حضور یک دانش آموز را در مسجد ثابت کنیم، راهش را می تواند پیدا کند.
علاوه بر این در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین وحید بابادایی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان تهران نیز در توضیحاتی توجیهی، مطالبی را خطاب به مبلغان و روحانیون حاضر در نشست بیان کردند.
https://www.masjed.ir/u/18J

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: