چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۲
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۵۴۰
گزارشگر : وحید پورتجریشی
در پی پرتاب سر خوک به داخل مسجدی در آفریقای جنوبی:

دیده بان اسلام هراسی اهانت به مسجد کیپ تاون را محکوم کرد

دید‌ه‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر، با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت دو مسجد در استان «کیپ غربی» آفریقای جنوبی را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری «الوفد»، دیده‌بان اسلام‌هراسی در این بیانیه اعلام کرد: هتک حرمت این مساجد در حالی صورت گرفت که یکی از آن‌ها آثاری تاریخی به‌شمار می‌رود و تاریخ ساخت آن به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد.

در این بیانیه آمده است: افراد ناشناس با انداختن پوزه خوک و ریختن خون جلوی درب مسجد تاریخی شهر «سایمونز تاون» واقع در استان «کیپ غربی»، این مکان دینی را مورد هتک حرمت قرار دادند.

دیده‌بان اسلام‌هراسی تأکید کرد: افراد ناشناس همچنین، با پاشیدن خون در محوطه داخلی و منبر مسجد شهر «کالک بای» در همین استان، به این مکان عبادی نیز بی‌احترامی کردند.

در این بیانیه با اشاره به این که این دو اقدام موهن، مسلمانان آفریقای جنوبی را ناراحت و آزرده خاطر کرد، آمده است: تشابه در حمله به این دو مسجد که در فاصله ۱۰ کیلومتری از یکدیگر قرار دارند، این نگرانی را ایجاد می‌کند که احتمالا این دو اقدام موهن سازمان‌یافته و مرتبط با هم بوده است.

دیده‌بان اسلام‌هراسی تأکید کرد: هتک حرمت این دو مسجد شدت‌گرفتن اسلام‌هراسی را در کشور آفریقای جنوبی که در طول تاریخ به برخورداری از تسامح نسبی دینی معروف بوده است، نشان می‌دهد.

دولت محلی استان «کیپ غربی» در آفریقای جنوبی و شعبه منطقه‌ای حزب حاکم کنگره ملی آفریقا نیز ضمن محکو‌م‌کردن هتک حرمت این دو مسجد، آن را جنایتی نفرت‌انگیز توصیف و ساکنان این کشور را به حمایت از فرهنگ هم‌زیستی دعوت کردند.

 

https://www.masjed.ir/u/1l7

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: