شنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۳
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۷۵۴۹
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
صبح امروز پس از تحمل دوره‌ای بیماری؛

آیت‌الله خسروشاهی، از شاگردان امام خمینی(ره)، دار فانی را وداع گفت

آیت‌الله سیدابراهیم خسروشاهی که شاگرد بزرگانی چون شیخ عباس تهرانی، علامه طباطبایی و امام راحل بود، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد آیت‌الله سیدابراهیم خسروشاهی که شاگرد بزرگانی چون شیخ عباس تهرانی، آیت‌الله بروجردی، علامه طباطبایی و امام خمینی (ره) بود، صبح امروز (شنبه 2 بهمن‌ماه) دارفانی را وداع گفت.

مراسم وداع با پیکر آیت الله سید ابراهیم خسرو شاهی  امشب از ساعت 20 الی 22 در مسجد حضرت زهرا (س) واقع در تهران خیابان دزا شیب خیابان شهید رمضانی جنب پارک طلیعه برگزار می شود. هم‌چنین مراسم تشییع آن عالم برجسته فردا یک شنبه سوم بهمن ماه 95 ساعت 8:30 از مقابل حوزه علمیه مروی به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برگزار می شود.

به‌گزارش پایگاه تخصصی مسجد آیت‌‌الله سیدابراهیم خسروشاهی در سال 1303 در کرمانشاه به دنیا آمد، پدرش سیدهاشم، فرزند حاج سیدجعفر از متدینین خسروشاه (خسروشهر) بود. وی در عنفوان جوانی تقدیری در محضر مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عباس تهرانی رفت و فریفته اخلاق و جاذبه‌های معنوی آیت‌الله شیخ عباس تهرانی بود و میل به طلبگی در او شدت می‌یابد.

 آیت‌الله خسروشاهی پس از آن با فدائیان اسلام و سپس با امام آشنا شد و شجاعانه و عاشقانه در وادی مبارزه با رژیم طاغوت قدم گذارد و برای افشای چهره واقعی رژیم پهلوی و رژیم طاغوت از هیچ کوششی دریغ نکرد. امام در نامه ای از ایشان به "سیدالعلما" تعبیرکردند.

وی همچنین در مدرسه فیضیه با علامه طباطبایی آشنا شد و رابطه‌شان به دوستی نزدیکی انجامید تا آنجا که علامه به ایشان می‌فرمایند: «تو در قلب ما جای داری».

https://www.masjed.ir/u/2fY

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: