شنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۰
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۷۵۵۱
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
پیام رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در پی حادثه مرکز خرید پلاسکو

برگزاری مراسم دعا و نیایش و تجلیل از فداکاری آتش‌نشانان شهید در مساجد استان تهران

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در پی حادثه تلخ آتش‌سوزی مرکز خرید پلاسکو و شهادت جمعی از آتش‌نشانان فداکار کشور پیام تسلیتی صادر کرده و از عموم مردم برای حضور در مراسمات بزرگداشت و دعا و نیایش برای شادی ارواح طیبه درگذشتگان این حادثه در مساجد دعوت به‌عمل آورد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد در پیام تسلیت حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری چنین آمده است: آنچه از میان آوار اندوه وغم این روزها جلوه نمایی می کند، ایثارگری گروهی از آتش نشانان شهیدی است که با روحیه جهادی وبسیجی ،موجب نجات جان بسیاری از هموطنانشان شدند وخطر را به جان خریدند،همدلی ملی وهمنوایی عمومی مردم مهربان وعزیز ایران که برگرفته از آموزهای دینی است نیز صحنه هایی ناب را آفریده است.

 

متن کامل پیام به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه تلخ آتش سوزی وفروریختن ساختمان پلاسکو، موجب ازدست رفتن و جراحت و صدمه دیدن گروهی از هموطنان عزیزمان شد .
آنچه از میان آوار اندوه وغم این روزها جلوه نمایی می کند، ایثارگری گروهی از آتش نشانان شهیدی است که با روحیه جهادی وبسیجی ،موجب نجات جان بسیاری از هموطنانشان شدند وخطر را به جان خریدند،همدلی ملی وهمنوایی عمومی مردم مهربان وعزیز ایران که برگرفته از آموزهای دینی است نیز صحنه هایی ناب را آفریده است .
تلاش جهادگران امداد ونجات را که باتمام توان، برای کاستن آلام خانواده های چشم انتظار شبانه روز در صحنه هستند را میستاییم وبه همت بلندشان درود می فرستیم.
اینجانب به نمایندگی از ائمه جماعات مساجد شهر واستان تهران،این واقعه تاثربرانگیز را به پیشگاه رهبر معظم انقلاب،مردم عزیز ایران اسلامی،وبه ویژه خانواده های داغدار وچشم انتظار تسلیت می گویم.
از ائمه ی معززجماعات مساجد استان تهران،درخواست می کنم،فردا یکشنبه سوم بهمن ماه ۹۵ ،بعد ازنماز مغرب وعشا،در کلیه مساجد استان،با برپایی مجلس باشکوهِ بزرگداشت قهرمانان جان فشانِ آتش نشان،وقرائت قرآن وذکر توسل،از مقام ایثار وجهاد آن دلاوران مهاجر،تجلیل کرده ویادشان را گرامی بدارند.
برای آن عزیزان سفرکرده غفران و علو درجات وبرای خانواده های صبورشان صبر واجر و جبران الهی را تمنا می کنم.
محمد جواد حاج علی اکبری
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران

https://www.masjed.ir/u/1U0

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری