سه شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۴
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۵۷۶
گزارشگر : وحید پورتجریشی
جنبش اسلامی نیجریه:

آزاد نشدن شیخ زکزاکی نقض آشکار حقوق بشر است

جنبش اسلامی نیجریه مستقر در ایالت 'اداماوا' در شرق این کشور ضمن تاکید بر آزادی فوری 'شیخ ابراهیم زکزاکی' رهبر شیعیان این کشور و همسر وی، نوشت: تداوم زندانی شدن رهبر شیعیان نیجریه، نقض آشکار حقوق بشر است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از منابع محلی، دفتر جنبش اسلامی نیجریه مستقر در ایالت 'اداماوا' تصریح کرده است: رفتار نهادهای امنیتی نیجریه خلاف قوانین مصرح بین المللی است.

این در حالی است که تظاهرات مسالمت آمیز شمار زیادی از شیعیان نیجریه علیه ارتش و نیروهای امنیتی این کشور در شهر 'یولا' واقع در ایالت 'اداماوا' در شرق نیجریه برای آزادی «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان این کشور تشدید شده است.

جنبش اسلامی نیجریه پیشتر تصریح کرده بود: آزادی رهبر شیعیان نیجریه و خانواده مکرم وی یک حکم حقوقی و قضایی است که البته بر اساس اتهامات نادرست و خلاف واقع، پرونده ایشان به نهادهای قضایی کشیده شد.

ضرورت اجرای این حکم قضایی درحالی است که نهادهای امنیتی نیجریه همچنان به مانع تراشی های خود علیه شیعیان ادامه داده و از اجرای این حکم رسمی، ممانعت می کنند

براساس اعلام رسمی دادگاه نیجریه، پلیس این کشور موظف است مقدمات آزادی شیخ زکزاکی و همسر وی را فراهم و نسبت به انجام اقدامات مقتضی کوتاهی نکند.

ارتش نیجریه 14 دسامبر 2015 شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و همسرش را پس از زد وخورد خونبار با اعضای جنبش وی بازداشت کرد.

https://www.masjed.ir/u/2kz

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن