دوشنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۷۷۷۶
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

موانع تکمیل ۴۰۰ مسجد محلی در پایتخت

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با انتقاد از تعلل در اتمام پروژه ۴۰۰ مسجد محلی در پایتخت، اولویت قرار گرفتن دیگر پروژه‌ها را از موانع ساخت آنها برشمرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با انتقاد از تعلل در اتمام پروژه ۴۰۰ مسجد محلی در پایتخت، اولویت قرار گرفتن دیگر پروژه‌ها را از موانع ساخت آنها برشمرد.

مجتبی شاکری با اشاره به تاخیر در ساخت 400 مسجدی که قرار بوده در تهران ساخته شوند، گفت: در افتتاح دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران، با تاکید رئیس ستاد اقامه نماز کشور مبنی بر توجه به ساخت مسجد برای رفع کمبودها در این زمینه، این موضوع در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با بررسی های صورت گرفته، این موضوع مطرح شد که در پایتخت به ازای هر یک هزار نفر یک مسجد باید ساخته شود، ادامه داد: اما با گذشت چهار سال، تنها 15 مسجد از میان تعداد مساجد موجود تاکنون ساخته شده است و این مشکل ناشی از چند علت است.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دلایل تاخیر در ادامه و اتمام پروژه ساخت 400 مسجد محلی، گفت: فراهم نشدن امکان تملک زمین در تهران، نبود هیئت امنا برای ساخت این مساجد و به تاخیر افتادن تخصیص بودجه برای ساخت آن‌ها از جمله این دلایل است.

شاکری اظهار کرد: علاوه بر آن، یکی از دلایلی که  موجب شده است که این پروژه به اتمام نرسد، ناشی از اختصاص ندادن اعتبارات لازم به پروژه‌های زیر 50 درصد است، به این معنا که بیشتر پروژه‌هایی که 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند در اولویت مدیریت شهری قرار می‌گیرند و ساخت بسیاری از این مساجد هنوز بیش از 50 درصد پیشرفت نداشته است.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این 400 مسجد، اعتبارات بسیاری لازم است، خاطر نشان کرد: به عنوان مثال مسجد 72 تن میدان آزادی از جمله پروژه‌هایی است که هزینه ساخت آن 33 میلیارد تومان برآورد شده است، به همین جهت روند ادامه و تکمیل آن باتوجه به کمبود اعتبارات با مشکل مواجه شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: در عین حال با وجود مشکلات موجود، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، تذکرات بسیاری مبنی بر تکمیل این مساجد در موعد مقرر به شهرداری داده‌اند.

شاکری با تاکید بر اینکه نیاز واقعی تهران به ساخت ۴ هزار مسجد است، خاطر نشان کرد: شهرداری در اجرای مصوبه ساخت 400 مسجد تعلل می‌کند و ساخت این مساجد باید در اولویت قرار گیرند.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: برابر استانداردهای لازم، برای هر شهروند مسلمان باید حداقل 6/7 مترمربع فضای مذهبی و فرهنگی در شهر وجود داشته باشد که بخش مهمی از آن را مساجد تشکیل می‌دهد، اما متاسفانه پایتخت کشور با کمبود مسجد روبرو است.

https://www.masjed.ir/u/1T4

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن