چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۲
سرویس : ناحیه شهید نواب صفوی
کد خبر : ۲۷۸۰۳
گزارشگر : سید شهاب حسینی کیشانی
مراسم تجلیلی از شورایاران و هیئت امنای محلات منطقه 10

جلسات شورایاری و هیئت امنای محلات در مسجد شکل بگیرد

شورایاری و مدیران محلات باید با اهتمام ویژه در مباحث فرهنگی و در مسیر مساجد به عنوان قلب محله حرکت کنند

به گزارش روابط عمومی ناحیه شهید نواب صفوی (ره) مراسم تجلیل از شورایاران، اعضای هیئت امنا و مدیران محلات دهگانه منطقه 10با حضور مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی، الهه راستگو عضو شورای اسلامی شهر تهران، عباس بابازاده شهردار منطقه، حجت الاسلام جعفری معاون ناحیه شهید نواب صفوی(ره)، رضایی رئیس آموزش و پرورش و جمعی از نمایندگان سازمان ها و نهادهای ذیربط در مجموعه شهید غنی پور برگزار شد.

حجت الاسلام جعفری معاون ناحیه شهید نواب صفوی (ره) با اشاره به آیات قرآن کریم گفت هر کاری با خرد جمعی نتایج بهتری را در بر دارد ایشان با تاکید بر حضور نمایندگان ائمه جماعات در جلسات هیئت امنای محلات گفتند بهتر این است که کارها از مسجد شروع شود و جلسات شورایاری و هیئت امنای محلات در مسجد شکل بگیرد

  به گزارش روابط عمومی ناحیه شهید نواب صفوی (ره) مراسم تجلیل از شورایاران، اعضای هیئت امنا و مدیران محلات دهگانه منطقه 10با حضور مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی، الهه راستگو عضو شورای اسلامی شهر تهران، عباس بابازاده شهردار منطقه، رضایی رئیس آموزش و پرورش، حجت الاسلام جعفری معاون ناحیه شهید نواب صفوی(ره)، امیر قاسمی معاون امور اجتماعی و فرهنگی و جمعی از نمایندگان سازمان ها و نهادهای ذیربط و مدیران در مجموعه شهید غنی پور برگزار شد.

در این جلسه مرتضی طلایی شورایاریها، مساجد و همه دستگاه های متولی تعلیم و تربیت را به عنوان سرمایه محلات برشمرد و گفت: همدلی، همزبانی و همکاری در بین دستگاه های اجرایی و ارگانها در منطقه قابل تحسین است و موفقیت حاصله در حوزه شورایاران مبین مدیریت خوب می باشد.

وی با تاکید بر افزایش فرهنگ مطالبه گری در بین شهروندان افزود: الگوی مطالبه گری مردم در مقیاس محله ای با محوریت مساجد و مدارس به همراه ایجاد نشاط اجتماعی مبتنی بر فرهنگ دینی و مذهبی به عنوان یک نیاز همگانی و همچنین ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی از رویکردهایی است که می بایست در برنامه کاری سال آتی قرار گیرد.

دکتر طلایی با تاکید بر تدوین سند توسعه اجتماعی و فرهنگی، وظیفه شورایاری را در دو بخش برآورد نیازهای مردم و انعکاس و پیگیری آن و بخش دوم مداخله در متن جامعه با هدف توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، دینی و مذهبی عنوان کرد و افزود: شورایاری و مدیران محلات باید با اهتمام ویژه در مباحث فرهنگی و در مسیر مساجد به عنوان قلب محله حرکت کنند و نقش مدیریت شهری نیز حمایت و پشتیبانی از این برنامه ها است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که با راه اندازی سرای محلات بستر لازم برای ایجاد نقطه تعامل با مساجد، بسیج وسایر سازمان های فعال فرهنگی و ... فراهم شده است افزود: یکی از وظایف مهم شورایاران، انتخاب مساجد به عنوان بخش اصلی کار و مکانی برای برگزاری نشست ها و همایش شورایاران است و بر اساس تحقیقات به عمل آمده، مساجد تاثیرگذاری زیادی در رشد اجتماعی، فرهنگی و دینی افراد دارد .

وی در ادامه پیشنهاد راه اندازی باشگاه مجازی برای جمع آوری بانک اطلاعاتی محلات، کرسی های آزاد اندیشی و پاسخگویی به ابهامات مسائل اجتماعی و مذهبی، بانک اطلاعات مراکز خیریه و هم سو سازی آنها و ایجاد کلینیک مشاوره در محلات را عنوان کرد.


مراسم تجلیل از شورایاران منطقه 10
مراسم تجلیل از شورایاران منطقه 10
مراسم تجلیل از شورایاران منطقه 10
مراسم تجلیل از شورایاران منطقه 10
مراسم تجلیل از شورایاران منطقه 10
مراسم تجلیل از شورایاران منطقه 10

https://www.masjed.ir/u/1ut

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن