دوشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۲
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۷۸۳۵
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
کارشناس رسانه در گفتگو با پایگاه تخصصی مسجد :

مساجد باید برای رسانه‌ها انگیزه و ارزش خبری تولید کنند

مهدی فضائلی ضمن حضور در غرفه پایگاه تخصصی مسجد در چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: در واقعا در محله های که مسجدی فعال وجود دارد تا شعائی ما شاهد تاثیر مثبت ، جدی و عمیق آن هستیم. اما متاسفانه چنین مساجدی را در چنین سطح و کیفیتی در کشور کم داریم

مهدی فضائلی کارشناس رسانه در گفتگو با پایگاه تخصص مسجد ، با اشاره به نقش مساجد فعال در محلات مختلف گفت: تجربه به ما ثابت کرده است که در مکانهایی که مسجد فعال و برنامه‌دار وجود داشته و یا دارد شرایط خیلی با مناطقی که از این نعمت بی‌بهره هستند متفاوت است.

وی افزود: در محله‌هایی که مسجدی فعال وجود دارد تا شعاعی وسیع ما شاهد تاثیر مثبت، جدی و عمیق آن هستیم. اما متاسفانه مساجدی در چنین سطح و کیفیتی در کشور کم داریم و باید از مسئولین امر مطالبه کرد که هم تعداد مساجد را افزایش دهند و هم مساجد موجود را به کفیت مطلوب برسانند .

فضائلی با اشاره به نقش رسانه در تبلیغ کارکردهای مسجد افزود: رسانه‌ها می‌توانند با توجه به کارکردهای متنوع و مختلف مساجد، در بازتاب کارکرد آنها موثر باشند و و اگر این کار انجام نمی شود بخشی از آن به سبب غفلت رسانه‌های ما است که متاسفانه در پرداخت خبری به بخش فرهنگی مشکلی جدی دارند. رسانه های ما بیشتر میل به موضوعات سیاسی دارند و آنها را با انگیزه تر دنبال می کنند این یک اشکال است و معضلات آن را هم می توانیم در جامعه ببینیم. رسانه ها باید برای اقبال عمومی هم که شده است به مسائل فرهنگی از جمله مساجد بپردازند.

 وی در پایان گفت : بخشی دیگر نقش خود مرکز رسیدگی به امور مساجد است که بتواند خبر تولید کند و برای رسانه‌ها ایجاد انگیزه کند و در واقع این خود مساجد هستند که باید برای رسانه‌ها تولید خبر و انگیزه و ارزش خبری کنند.

،،،،،
https://www.masjed.ir/u/1dh

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن