سه شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۹۶۰
گزارشگر : وحید پورتجریشی
درپی اعتراض های گسترده مردم بحرین

محاکمه شیخ عیسی قاسم به 18 اردیبهشت موکول شد

رژیم آل خلیفه روز سه شنبه محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را بار دیگر به هفتم مه (18 اردیبهشت) موکول کرد.این چهارمین باری است که رژیم آل خلیفه درپی اعتراض های شدید مردم بحرین به بازداشت غیرقانونی و محاکمه ناعالانه شیخ عیسی قاسم زمان برپایی دادگاه را به زمان دیگری موکول می کند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از مرآة البحرین، دادگاه جنایی بزرگ بحرین پس از آنکه یک بار تاریخ محاکمه شیخ عیسی قاسم را 12 فوریه (24 بهمن) اعلام کرده بود دراطلاعیه های دیگری زمان برپایی این دادگاه را به ترتیب 27 فوریه (9 اسفند) و 14 مارس (24 اسفند) و هم اکنون نیز برای چهارمین بار تا به هفتم ماه مه (18 اردیبهشت 96) به تعویق انداخت.
'وزارت کشور بحرین 20 ژوئن 2016 تابعیت شیخ عیسی قاسم را سلب کرد که این موضوع با واکنش های شدید مردم بحرین و نیز شخصیت های مذهبی و سیاسی داخلی و خارجی مواجه شد.'
رژیم آل خلیفه از ترس خشم مردم معترض علیه محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور با استقرار انبوه نیروهای امنیتی درمناطق مختلف بحرین ازجمله منطقه تحت محاصره الدراز بار دیگر محاکمه شیخ قاسم را به تاخیر انداخت.
وزارت کشور بحرین روزسه شنبه همزمان با محاکمه شیخ عیسی قاسم و 14 مارس(24 اسفند) سال روز یورش «سپر جزیره» به بحرین که از آن به عنوان اشغال بحرین توسط عربستان سعودی یاد می‌شود، وضعیت اضطراری و آماده‌باش نیروهای امنیتی در سراسر کشور اعلام کرد.
وزارت کشور بحرین امروزسه شنبه با صدور بیانیه ای بدون اشاره به محاکمه رهبر شیعیان بحرین و ششمین سالگرد مداخله نظامی نیروهای سپر جزیره، حالت فوق العاده اعلام کرد. 
مردم بحرین طی روزهای گذشته با برپایی راهپیمایی های گسترده حمایت خود از شیخ عیسی قاسم را تا پای جان اعلام کردند. 
ساکنان شهرک باربار، سار، کرزکان، المعامیر، السنابس، النویدرات، النبیه صالح، السهله شمالی، بوری و السهله جنوبی با برگزاری تظاهراتی تحت عنوان «لبیک یا فقیه» مخالفت خود با محاکمه شیخ عیسی قاسم و هرگونه تعرض به وی را اعلام کردند. 
تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی به دولت بحرین درباره هرگونه تعرض به شیخ عیسی قاسم هشدار دادند. 
همچنین تظاهرات‌های مشابهی نیز در الهمله، البلاد القدیم، سلماباد، جدحفص، بنی جمره و المالکیه برگزار شد. 
درشهرک المقشع نیزمردم کفن‌پوش به خیابان‌ها آمده و حمایت خود از شیخ عیسی قاسم تا پای جان را اعلام کردند. 
نیروهای امنیتی بحرین درشهرک الجفیر با گاز اشک‌آور به سمت تظاهر‌کنندگان حمله کردند. 
درمنطقه محاصره شده الدراز محل سکونت شیخ عیسی قاسم نیز تظاهرات گسترده‌ای برگزار شد و تحصن ‌کنندگان در میدان الفداء درمقابل منزل آیت‌الله نیز درحالیکه کفن پوشیده بودند نمازجماعت مغرب و عشاء را به جا آوردند. 
قرار است امروز سه ‌شنبه رژیم آل خلیفه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را به اتهام واهی پولشوئی محاکمه نماید مردم برخی نقاط بحرین به خیابان‌ها آمده‌اند تا دفاع خود از ایشان را اعلام کنند. 
در النبیه صالح جوانان انقلابی با آتش زدن سطل‌های زباله و لاستیک‌های خودرو خشم خود از محاکمه شیخ عیسی قاسم را اعلام کردند. 
در المعامیر نیز مردم به مناسبت سالروز اشغال بحرین توسط عربستان سعودی و به نشانه دفاع از شیخ عیسی قاسم به خیابان‌ها آمده و درحال برگزاری تظاهرات خشم هستند. 
بحرین از مارس ( اسفند) 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی ناشی از سیاست های ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است.
https://www.masjed.ir/u/3oj

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: