شنبه / ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۴
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۷۹۸۱
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد منتشر شد

بسته برنامه ای سال 95 با عنوان مسجد و بانوان

با توجه به پایان سال بسته برنامه ای مسجد و بانوان با رویکرد گزارش عملکردی مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال 95 ویژه ائمه محترم جماعت منتشر و در اختیار مساجد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان سال و فرا رسیدن ایام میلاد با سعادت دختر پیامبر مجموعه ای به عنوان بسته برنامه ای مسجد و بانوان با رویکرد گزارش عملکردی مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال 1395 ویژه ائمه جماعات منتشر در اختیار مساجد قرار داد.

در مقدمه این مجموعه 52 صفحه ای آمده است :عالمان آگاه، زما ن شناس و مسلط به مبانی فقهیِ حضور بانوان در مساجد، نیک میدانند که دلایل عقلی، نقلی و مستندات روایی - تاریخی متعدد از سیر ه ی پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله ، ائمه اطهارعلیه السلام و اصحاب و یاران ایشان، به روشنی بر مجوز و بلکه تشویق شرکت بانوان در نماز جماعت مساجد گواهی میدهند

ویژگیهای بارز شخصیتی بانوان، از جمله مهربانی، محبت و عاطفه ی سرشار و در عین حال، ایثارگری و ازخودگذشتگی، در سلوک و تقرب الی الله، تسریع کننده هستند و از اینرو است که در مسیر انس با حضرت حق، پیشگام و پیشرو جلوه می کنند و در خانه نیز، محور و شیراز ه و عامل استحکام محیط گرم و امن خانواده محسوب میشوند.

مسئولیت خطیر، اصیل و تمد ن ساز بانوان در امر تربیت نسل آینده که در دو قالب مادری و همسری در دین مبین اسلام اعتباربخشی شده است، بی تردید در دوران معاصر، در کنار نقش اجتماعی ایشان تعریف میگردد و این همه در سایه ی رشد معنوی و بالندگی فکری و انس با مناسک دینی و تقید و التزام به مظاهر و آموز ه های دینی است که به سرمنزل مقصود میرسد.

اگر برای مسجد به عنوان ترویج کننده ی سبک زندگی اسلامی و کانون حیات طیبه در جامعه ی اسلامی مرکزیتی بی بدیل قائل باشیم، گریزی از این واقعیت نیست که فارغ از جوّ زدگیها و برخوردهای احساسی در مواجهه با مسائل مربوط به زنان، که به افزایش غیرواقعیتوقعات و انتظارات منجر می گردد، آرما نه ا و اهدافی که مورد اشاره قرار گرفتند، بدون پیوند عمیق و موثر میان مسجد و بانوان، هرگز دست یافتنی نخواهند بود.

در بخش دیگر این مجموعه متن سخنرانی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد که سال 95 را به نام سال مسجد و بانون نام گذاری نمودند گنجانده شده است .

براساس این گزارش در ادامه مجموعه مسجد و بانوان مطالبی تحت مضوعات مختلفی چون نقش های امام جماعت در مسجد،بانوان، نیمی از مخاطبان مساجد،بانوان و تهدیدهای ترویج بی حیایی و بی عفتی، بانوان و تهدیدهای دفاع نادرست از حقوق و حدود آنان ، کج اندیشی در خصوص حضور اجتماعی بانوان ، چالش های موضوع مسجد و بانوان ، ذکر شده است .

صفحات پایانی مجموعه مسجد و بانوان نیز به شیوه نامه ی اجرایی طرح مسجد و بانوان ویژه ی مساجد استان تهران اختصاص یافته است .

متن کامل این مجموعه رو می توانید از اینجا دریافت نمایید.

https://www.masjed.ir/u/2MM

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: