پنج شنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۲
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۸۰۵۰
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
در جلسه هم‌اندیشی اعتکاف دانش‌آموزی مطرح شد:

دانش آموزان کشور ظرفیت بالایی در پذیرش معارف دینی دارند

در نشست هم اندیشی ائمه جماعت مساجد میزبان اعتکاف دانش آموزی، موضوعاتی مختلفی برای بهتر انجام شدن اعتکاف دانش آموزی مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، نشست هم اندیشی ائمه جماعت مساجد مجری اعتکاف دانش آموزی صبح امروز در مجتمع حراب مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.
 
در این مراسم حجت الاسلام کرمی معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد ابراز داشت: به کسانی که می‌گویند اعتکاف برای دانش‌آموزان زود است، باید گفت که دانش‌آموزان را باید از هم اکنون با معارف دینی آشنا کرد. دانش آموزان کشور ظرفیت بالایی در پذیرش معارف دینی دارند و باید این بستر را فراهم کرد.
 
وی افزود: ما دست اندرکاران اعتکاف دانش آموزی باید به صورت ویژه مراقب بهداشت مساجد باشیم تا ناخودآگاه اشتباهی رخ ندهد و موجب آزرده خاطر شدن دانش آموزان و خانواده‌های آنان نشود. در ضمن باید کیفیت غذا برای معتکفین دانش آموز مطلوب باشد. منظور ما غذای اشرافی نیست، اما طوری هم نباشد که نوجوان نتواند یک روز روزه بگیرد.
 
همچنین در این مراسم حجت الاسلام مجیدی نماینده معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش استان تهران گفت: امسال آخرین سالی است که از دهه اول محرم در زمان برپایی مدارس می توانیم استفاده کنیم. به همین جهت باید مراسم های دیگر همچون اعتکاف را در دوران تحصیل تقویت کرد. ده سال پیش اعتکافی را در مسجدی برگزار کردیم و امروز برخی از آن دانش آموزان از نخبه های کشور هستند.
 
وی افزود: باید در ایام اعتکاف از بزرگان در زمینه اخلاق برای سخنرانی استفاده کرد. اما یکی از مسائل مهم این است که باید استفاده دانش آموزان از موبایل را مدیریت کرد. شاید تلفن همراه حواس دانش آموزان معتکف را پرت کند.
 
همچنین در این هم اندیشی ائمه جماعت استان تهران موضوعاتی را همچون قرائت نماز دانش‌آموزان، ایجاد جذابیت در اعتکاف، استفاده مناسب از موبایل و فضای مجازی، برطرف کردن نیاز نوجوان در اعتکاف، مشارکت دانش آموزان در میزبانی معتکفان و مسائل دیگر در برگزاری بهتر اعتکاف امسال دانش آموزان  مطرح کردند.
،،،،،،،،
https://www.masjed.ir/u/1eF

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری