دوشنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۰
سرویس : مسجد نهاد
کد خبر : ۲۸۰۹۵
گزارشگر : محمد قدس

بیمه مسئولیت مدنی برای مساجد برگزار کننده مراسم اعتکاف در تهران

مشاور اداری مالی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن درخواست از مساجد استان تهران جهت اینکه تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار بگیرند، بیان کرد: مساجدی که در استان تهران امسال میزبان مراسم معنوی اعتکاف هستند می توانند با حمایت مالی مرکز تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار گیرند.

به گزارش روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد غلامرضا صادقی، مشاور اداری مالی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: از سال 1394 مرکز رسیدگی به امور مساجد با برخی شرکت های بیمه تفاهم نامه ای امضا کرده است که درچارچوب آن مساجدمی توانندبا حداقل هزینه، تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار بگیرند.

وی تشریح کرد: در مسجدی که تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار دارد، اگر امام جماعت، کارگزاران مسجد، نمازگزاران و سایر کسانی که برای هر کاری به مسجد مراجعه می کنند، دچار حادثه ای شوند که منجر به مصدومیت، نقص عضو و یا فوت شود بیمه برای هزینه درمان تا سقف 5 میلیون تومان، برای نقص عضو بسته به میزان آن و برای فوت هم بر اساس دیه سال مربوطه جبران خسارت خواهد کرد.

مشاور اداری مالی مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: در سال 1394 همزمان با برگزاری مراسم معنوی اعتکاف مساجدی که برگزار کننده این مراسم بودند با اعتبار مرکز رسیدگی به امور مساجد تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و سایر مساجد داوطلب هم به استناد این تفاهم نامه اقدام کردند و تحت پوشش قرار گرفتند. البته باید اشاره کرد که این پوشش فقط برای زمان اعتکاف نیست و برای یک سال شمسی در نظر گرفته شده است و مبلغ آن هم برای سال 1396،  175 هزار تومان برای یکسال است که طبعا مراسم اعتکاف را هم تحت پوشش قرار می دهد.

وی در بیان اهمیت بیمه مسئولیت مدنی مساجد گفت: متاسفانه ما در سال های گذشته شاهد حوادث تلخی دربرخی مساجد بودیم که مصدومیت، نقص عضو و یا فوت نمازگزاران را رقم زده است. مساجدی که تحت پوشش بیمه قرار گرفته بودند هزینه هایشان را از طریق بیمه تامین کردند ولی متاسفانه تعدادی مساجد که تحت پوشش بیمه نبودند هزینه ها به امام جماعت، هیئت امنا و در نهایت به مسجد تحمیل شد.

صادقی‌ با بیان اینکه تقاضای ما این است که همه مساجد از این امتیاز استفاده کنند، افزود: امسال هم تلاش می کنیم دراستان تهران مساجدی که اعتکاف برگزار می کنندبا هزینه مرکز رسیدگی به امورمساجد تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که البته برخی مساجد تحت پوشش بیمه قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه حادثه در کمین است و توجه به نکات و اصول ایمنی از اهمیت زیادی برخوردار است، خاطر نشان کرد: همکاران مادرمساجد باید توجه داشته باشند که هزینه بیمه مبلغ قابل توجه نیست ولی اگر اتفاقی بیفتد تامین هزینه های درمان و دیه برای مسجد بسیار سنگین و بعضا غیر قابل جبران است که در واقع کارگزاران مسجد متحمل آن خواهند شد. مضاف بر اینکه اگر مساجد تحت پوشش بیمه مسئولیت قرار گیرند نمازگزاران هم با آرامش خاطربیشتری در مسجد حضور خواهند یافت.

مشاور اداری مالی مرکز رسیدگی به امور مساجد توضیح داد: این بیمه صرفا مخصوص نمازگزاران نیست بلکه شامل همه کسانی خواهد بود که برای هرگونه فعالیت آموزشی، فرهنگی و مذهبی در مسجد حضور دارند و در صورت بروز حادثه ای که مسجد در آن مقصر باشد می توانند از خدمات بیمه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مساجدی که در استان تهران تمایل دارند تحت پوشش قرار بگیرند، می توانند با شماره تلفن 66346987 تماس بگیرند تا راهنمایی شوند، تصریح کرد: مساجدی که برگزار کننده مراسم اعتکاف در استان تهران هستند و اطلاعات خود را به امور مساجد داده باشند تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار خواهند گرفت.

صادقی در پایان تاکید کرد:  البته باید به این نکته توجه داشت که این بیمه فقط افراد را تحت پوشش قرار می دهد و اموال و دارایی های مسجد تحت پوشش قرار نخواهد گرفت. اگر مساجدی تمایل داشته باشند اموال و دارایی های مسجد را بیمه کنند باید جداگانه اقدام نمایند.

 

https://www.masjed.ir/u/1dB

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن