یکشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۰
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۸۱۳۳
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
آیت الله فاضل لنکرانی:

مساجد باید مظهر معنویت و پایگاه جوانان باشد

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تأکید کرد: مساجد در شهر باید جلوه خاصی پیدا کند و مظهر معنویت و روحانیت و پایگاه جوانان باشد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از مهر، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار معاون فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: حوزه علمیه یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که امروز در همه شهرهای کشور وجود دارد و طبق گزارشات و آمارهای رسیده، اگر حوزه علمیه‌ای در یک شهر وجود داشته باشد در آن شهر امنیت دینی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: همان طوری که یک مرکز نظامی در یک شهر امنیت جسمی و ظاهری برای مردم ایجاد می‌کنند حوزه‌ علمیه امنیت دینی، فکری، اخلاقی برای جامعه به ارمغان می‌آورد و هر شهری که حوزه‌های علمیه قوی داشته باشد مردم آن منطقه بسیار وارسته، مهذب، منضبط، مومن و درستکار خواهند بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در این چند سال گذشته توجهی که شهرداری به امور مذهبی و دینی داشته است، خوشبختانه آثار و برکات ارزشمندی را برجای گذاشته و این اقدامات باعث خوشحالی شده است.

وی خاطرنشان کرد: قبلاً فکر نمی‌کردیم که آیا شهرداری چنین وظیفه‌ای دارد یا نه؟ شاید خود مسئولین هم چنین فکری را نمی‌کردند، اما با این تدبیر و کارهای گسترده‌ای که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که نه تنها شهرداری چنین وظیفه‌ای دارد بلکه کار ضروری است.

شهرداری تهران به مسائل فرهنگی و دینی اهتمام داشته باشد

آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: شهردار موفق کسی است که روان، دین و آرامش فکری مردم را فراهم کند، مردم ما متدیّن هستند، این مردم متدین در روز طبیعت می‌خواهند به پارک‌ها بروند، اگر با مظاهر فسق و فجور، مواجه شوند، ‌ از همه چیز زده می‌شوند و مردم انتظار دارند شهر، محیطی متناسب با مسائل مذهبی داشته باشد، در عین اینکه توقع این هست که کارهای رفاهی، عمرانی، پروژه‌های بزرگ، زیباسازی انجام بدهند.

وی گفت: طی سال‌های اخیر تحول چشمگیری در بخش زیباسازی و شهرسازی بصورت گسترده در تهران و اطراف آن انجام شده است و البته شهرداری تهران در کنار این کارها باید به مسائل فرهنگی و دینی اهتمام داشته باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: شهردار موفق آن کسی است که توجه به مساجد داشته باشد، راجع به زیباسازی مساجد همت کند تا مساجد در شهر جلوه خاصی پیدا کند و مظهر معنویت و روحانیت و پایگاه جوانان باشد.

مساجد ما باید زیبا، تمیز، معطر، و موجب جذب جوان‌ها شود

وی اظهار داشت: مساجد ما باید زیبا، تمیز، معطر و موجب جذب جوانها شود، اگر در مسجدی فنون معماری رعایت نشود یا جهات زیباسازی در آن مورد توجه واقع نگردد، ‌ نمی‌تواند جذب کند، از توجه بسیار خوبی که شهرداری تهران به مسائل دینی دارد، تشکر می‌کنم و می‌دانم این یک باقیات الصالحاتی است و آثار زیادی دارد، جوان‌ها که در این مساجد معتکف می‌شوند و نماز می‌خوانند همه مجموعه‌ای که در شهرداری هستند در اجر اینها شریک هستند.

در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام صادق زاده مسئول فرهنگی شهرداری تهران گزارشی از فعالیت‌های این بخش از شهرداری تهران ارائه کرد.

https://www.masjed.ir/u/1dz

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن