دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۸:۳۹
سرویس : مسجد نهاد
کد خبر : ۲۸۲۳۵
گزارشگر : محمد قدس
در گفتگو با حجت الاسلام میرشاه ولد صورت گرفت

بررسی مهمترین اقدامات و برنامه های ناحیه شهید مطهری(ره)

مدیر ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد، برخی از مهمترین اقدامات و برنامه های ناحیه را در سال 95 تشریح نمود.

به گزارش روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام محمد حسین میرشاه ولد، در بیان وضعیت اقامه نماز جماعت صبح در این ناحیه، با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 70 درصد مساجد ناحیه نماز جماعت صبح برگزار می کنند، گفت: مساجدی که در آنها نماز جماعت صبح برگزار نمی شود یا بصورت زمین هستند، یا اینکه مساجد همجوار نماز جماعت دارند و یا اینکه برخی توان مالی برای تامین هزینه ها را ندارد که البته در یک مورد مسجدی حامی مالی مسجد دیگری شده است.

مدیر ناحیه شهید مطهری ضمن بیان اینکه در بیش از 90 درصد مساجد ناحیه، کرسی تفسیر موضوعی در مساجد ناحیه برگزار می شو که باید از حمایت ها و راهنمایی های معاونت فرهنگی تشکر کرد، ادامه داد: متاسفانه 10 درصد مساجد بصورت ماهانه کرسی تلاوت را برگزار  می کنند و بقیه مساجد هم بصورت مناسبتی کرسی های تلاوت را برپا می کنند.

وی در خصوص برگزاری دوره های آموزشی در سال 1395،  توضیح داد: برای خدام ناحیه سه جلسه آموزشی با موضوع بهداشت محیط، دو جلسه آموزش ایمنی، یک جلسه آموزش حفاظت فیزیکی برگزار شده است که در این دوره ها بطور میانگین 120 نفر یعنی بیش از 50 درصد خدام ناحیه شرکت داشتند.

حجت الاسلام میرشاه ولد با اشاره به برگزاری یک دوره آموزش حسابرسی ویژه امنا در سال 95 اضافه کرد: برای ائمه جماعات هم دوره احکام تخصصی رمضان، دوره رصد و رویت هلال، دوره احکام تخصصی محرم و صفر، فن رسا و خطابه، دوره مسجد و بانوان و دوره مهدویت برگزار شد که در این دوره ها از 50 تا 80 امام جماعت شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه تا به حال در مجموع 190 پرونده مربوط به اطلاعات ائمه جماعات در سامانه سجم ثبت و تکمیل شده است، گفت: اطلاعات215 مسجد هم به عنوان شناسه مسجد ثبت گردیده است. علاوه بر این 335 حکم امنا شامل اطلاعات فردی، مدارک فردی و تحصیلی و همچنین 95 حکم خدام ناحیه هم شامل مدارک، ثبت اطلاعات، سوء پیشینیه و عدم اعتیاد در سامانه سجم ثبت شده است.

مدیر ناحیه شهید مطهری همچنین درباره اقدامات ناحیه در مورد عمران مساجد گفت: در سال 95 شش مسجد در ناحیه (یک مسجد در منطقه 5، یک مسجد در منطقه 2، دو مسجد در منطقه 3 و دو مسجد در منطقه 22) افتتاح شده اند. البته علاوه بر افتتاح این مساجد، خدمات عمرانی ناحیه شامل پیگیری اختصاص زمین و ساخت و تکمیل نیز بوده است. در منطقه 2 دو مورد پیگیری اختصاص زمین یکی در محله ایثارگران شمالی و یکی درهم در محله بام تهران بوده است و یک مورد هم پیگیری تکمیل مسجد النبی اشرفی اصفهانی انجام شده است.

وی افزود: در منطقه 3 تخریب و نوسازی مسجد الزهرا در بلوار آفریقا و ساخت و پیگیری تکمیل مسجد فاطمیه و پیگیری نوسازی و بهینه سازی مسجد امام رضا(ع) قلهک صورت پذیرفته است. همچنین با هماهنگی که با سپاه پاسداران انجام شده است اقامه نماز جماعت مسجد حسینیه ارشاد که موقعیت استراتژیکی دارد راه اندازی شده است. در منطقه 5 هم دوازده جلسه کمیته پیگیری مساجد شهرداری منطقه با حضور ناحیه شکل گرفته که پیگیری ساخت 11 مسجد در این جلسات پیش برده شده است.

وی با بیان اینکه در منطقه 6 هم پیگیری اختصاص زمین برای ساخت مسجد در داخل لانه جاسوسی و الحاق مسجد پارک لاله به مساجد تحت پوشش مرکز اتفاق افتاده است، اضافه کرد: پیگیری ساخت و تکمیل مسجد جامع ولیعصر(عج) و مسجد امام جعفر صادق(ع) در منطقه 22 هم از دیگر خدمات عمرانی ناحیه بوده است.

حجت الاسلام میرشاه ولد در پایان خاطر نشان کرد: برای سال 96 برگزاری  بزرگداشت آیت الله هاشمی گلپایگانی امام جماعت مسجد سادات یوسف آباد در قالب سلسله نشست های ستارگان محراب در فصل بهار قطعی شده و یک یا دو مورد دیگر هم انشالله برگزار می شود.

https://www.masjed.ir/u/2yW

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری