سه شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۲
سرویس : مسجد نهاد
کد خبر : ۲۸۵۳۰
گزارشگر : محمد قدس
آیین غبارروبی مسجد شهید شاه آبادی

دهه تکریم و غبارروبی مساجد به یک حرکت کشوری تبدیل شده است/خدمت به مسجد افتخار است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه امروز تکریم مساجد به یک حرکت کشوری تبدیل شده است، گفت: مسئولان مساجد، خادمان خانه های خدا، نماز و مومنین هستند که تلاش می کنند، مساجد رونق و سامان بگیرند و نورانیت قرآن و معارف از مساجد به جامعه منتقل شود.

به گزارش ستاد خبری دهه تکریم و غبارروبی مساجد، در آستانه ماه مبارک رمضان و  در ایام دهه تکریم و غبارروبی مساجد، مسجد  شهید آیت الله شاه آبادی، شب گذشته اول خرداد ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و نمازگزاران عطرافشانی شد.

 حجت الاسلام و المسلمین تقوی در این مراسم  معنوی گفت: در فرهنگ اسلامی ما، ماههای رجب و شعبان، ماه های آماده سازی برای ورود به ماه مبارک رمضان است. پیامبر گرامی اسلام(س) هرچقدر که به ماه مبارک رمضان نزدیک تر می شدند، توصیه هایشان در مورد برکات این ماه به مومنین بیشتر می شد.

وی با اشاره به اینکه اصل آمادگی از اصول اعتقادی و تربیتی ما است، افزود: در صورتی که اصل آمادگی در امور زندگی مورد توجه قرار نگیرد، در رسیدن به اهدفمان موفق نمی شویم. انتظار فرج، ارتقای بصیرت و  فرهنگ، نماز جمعه، نماز جماعت و جهاد نیازمند اصل آمادگی هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ضمن تشکر از مرکز رسیدگی به امور مساجد برای بزرگداشت دهه تکریم و غبارروبی مساجد گفت:  مسئولان مساجد، خادمان خانه های خدا، نماز و مومنین هستند که تلاش می کنند،  مساجد رونق و سامان بگیرد و نورانیت قرآن و معارف از این مراکز معنوی به جامعه منتقل شود و باید گفت خادم مسجد بودن یک افتخار است.

 حجت الاسلام و المسلمین تقوی با اشاره به فلسفه نامگذاری دهه تکریم و غبارروبی مساجد اظهار کرد: این نامگذاری یک نشانه و پیام است تا فرهنگ تکریم به مساجد در جامعه مورد اهتمام قرار گیرد. امروز خوشبختانه بزرگداشت دهه تکریم و غبارروبی مساجد به یک حرکت کشوری تبدیل شده است، تا تکریم مساجد که خود عبادت محسوب می شود و توجه به نماز و جماعت و ورود به ماه مبارک رمضان در جامعه با اهمیت شود.

وی با اشاره به جایگاه مسجد در زمان پیامبر اکرم(ص) گفت: مسجد، اولین نهادی بود که پیامبر(ص) بعد از هجرت از مکه به مدینه اقدام به ایجاد آن کردند و اولین نهاد حکومتی نبی مکرم اسلام(ص) همین مساجد بودند که از طریق آن میان مسلمانان اخوت و برادری ایجاد کردند و به امور مومنین رسیدگی می شد، بنابراین  این نهاد مهم که مرکزی برای وحدت، اجتماع، برادری ایمانی، عبودیت فردی و جمعی است باید امروز ساعات طولانی بر روی مردم باز باشد و فقط در هنگام نماز بر روی مومنین گشوده نشود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: یکی از خوشحالی های مقام معظم رهبری این است که مساجد پر جمعیت و محور فرهنگی منطقه باشند، بنابراین خانه های خدا در هر محله ای باید محور باشند.

 وی همچنین دارا بودن امام جماعت  فاضل، خوش فکر، مردمی و دلسوز را از عوامل موفقیت یک مسجد برشمرد  و تصریح کرد: امروز مساجد و منابر ما باید برای حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)  انسان های صالح تربیت کنند.

 از آن جایی که پایان ماه شعبان برای حضور در ضیافت الله است نیاز است برای جلای قلوب و اینکه دل ها به سمت خدا حرکت  کند و دل ها آمادگی برای این ماه مبارک  را پیدا کند.


مسجد شاه آبادی
غبارروبی مسجد شاه آبادی  8
غبارروبی مسجد شاه آبادی  7
غبارروبی مسجد شاه آبادی  6
غبارروبی مسجد شاه آبادی  5
غبارروبی مسجد شاه آبادی  4
غبارروبی مسجد شاه آبادی  3
غبارروبی مسجد شاه آبادی  2
غبارروبی مسجد شاه آبادی  1


https://www.masjed.ir/u/2yU

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: