چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۸۵۵۹
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
امام جمعه شهریار :

مساجد جایگاه تعلیم و تربیت جوانان است

حجت‌الاسلام سالمی در آیین تکریم و غبارروبی مساجد در مسجد چهارده‌معصوم شهرک اندیشه گفت: مساجد جایگاه تعلیم و تربیت جوانان بوده و است و باید برای این امر مهم برنامه های بیشتر و منظم تری را داشته باشیم . ائمه جماعات در مساجد باید به عنوان هادی و رهبر باشند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد ، آیین غبار روبی و عطرافشانی مسجد چهارده معصوم (ع) ، سه شنبه شب، بعد از نماز مغرب و عشاء و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سالمی امام جمعه محترم شهرستان شهریار و حجت الاسلام و المسلمین حیدری مدیر محترم ناحیه شهید اشرفی اصفهانی، برگزار شد. در این مراسم که با همکاری جمع کثیری از نمازگزاران اندیشه برگزار شد، مسجد چهارده معصوم (ع) برای استقبال از ماه پرفضیلت رمضان آماده گردید.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی امام جمعه شهرستان شهریار با اشاره به دهه پایانی ماه شعبان و نام گذاری این ایام به نام دهه تکریم و غبار روبی مساجد گفت : تکریم مسجد در کشور ما مظلوم واقع شده است و با برگزاری یک جلسه و یک دهه تکریم واقعی مسجد انجام نمی گیرد. این مظلومیت برای مسجد امسال مضاعف بود چرا که دهه تکریم با انتخابات همزمان بود و همه توجهات به انتخابات بود.

وی در ادامه با اشاره به بحث غبار روبی و آمادگی مسجد برای ماه مبارک رمضان افزود : دهه تکریم و غبار روبی که بحث امشب من و شما است و ما را در خانه خدا دور هم جمع کرده است باید بحثی اصلی قرار گیرد و مومنین خانه خدا را برای ماه مبارک رمضان آماده کنند چرا که بهار قرآن رمضان و بهار رمضان مسجد است . در ماه رمضان است که مساجد ما شلوغ و میهمان دار مومنین هستند. اهالی مسجد باید خانه خدا را از خانه خود بهتر و پاک تر نگه دارند و یکی از مصادیق غبار روبی خرج کردن و هزینه کردن در راه مسجد است چرا که غبار روبی بر دوبخش است یکی غبار روبی فیزیکی است و دیگری غبار روبی معنوی است که غبار روبی معنوی از ظاهری مهم تر است و باید جلوی تروج افکار مسمومی که وارد مسجد می شوند را بگریم.

سالمی در ادامه با اشاره به کاربرد مساجد در صدر اسلام گفت : در صدر اسلام مساجد محلی برای انتصابهای مهم حکومتی ، مکانی برای موعظه کردن ، محلی برای خواندن و صدور دستور العملهای و بیانیه های مهم ، اجرای احکام حکومتی ، اعزام به جنگ و جلسات مهم کشوری و حکومتی بوده است که متاسفانه امروزه این کاربردها را دیگر در مساجد ما نمیبینیم.
امام جمعه شهریار در ادامه افزود : برخی منتقدانه می گویند چرا در مسجد کار سیاسی انجام میشود که در جواب باید بگویم مسجد زادگاهش سیاسی است و مساجد از اول محلی برای بیداری امت بوده است و یکی از محلهای بیدارگری امت ما در اوایل انقلاب همین مساجد بود . بسیاری از علما و مراجع مرا بعد از منبر در مساجد دستگیر و به زندان برده اند . مسجد تنها برای نماز خواندن نیست مسجد کارکردهای بسیاری داشته و دارد.

سالمی جایگاه مسجد را جایگاه تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت : مساجد جایگاه تعلیم و تربیت جوانان بوده و است و باید برای این امر مهم برنامه های بیشتر و منظم تری را داشته باشیم . ائمه جماعات در مساجد باید به عنوان رهبر و هادی با کمک هیئت امناء و خادم و بسیج برای مسجد برنامه ریزی کرده و برنامه ها را اجرا کنند. مساجد باید محور امر به معروف و نهی از منکر شهر باشند اگر مسجد به جایگاه حقیقی خود رسید میتوان گفت مسجد غبار روبی شده است . مساجد شلوغ شود دادگاه ها خلوت می شوند.

https://www.masjed.ir/u/1BI

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: