چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۶
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۵۶۱
گزارشگر : وحید پورتجریشی

اعتراض عناصر افراطی به افتتاح مسجدی در ایتالیا

ده‌ها تن از راست‌گرایان افراطی ایتالیا علیه افتتاح مسجدی در شهر «سان ستینو دی لیونتزا» واقع در استان ونیز دست به اعتراض زدند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه اطلا‌ع‌رسانی الیوم۲۴، حدود ۲۰۰ نفر از مسلمانان شهر،  نمایندگانی از مقامات داخلی از جمله شهردار شهر و حسن ابو ایوب، سفیر مراکش در ایتالیا در مراسم افتتاحیه این مسجد که روز یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه، برگزار شد، حضور داشتند.
مسئولین این مسجد از تمام مردم شهر برای حضور در مراسم افتتاحیه مسجد دعوت کردند تا بدین صورت اعلام کنند درهای این مسجد به روی همه باز است و تعصبی وجود ندارد.
در مقابل این مراسم با اعتراض ده‌ها تن از مخالفان ساخت مسجد مواجه شد و آنان با چیدن تعدادی میز در نزدیکی مسجد در اقدامی تحریک‌آمیز شروع به پخش قطعه‌های گوشت خوک و نوشیدنی‌های غیر اسلامی در بین حاضران و عابران کردند!
اعضای گروه راست‌گرای افراطی، «نئو فاشیست‌ها»، افرادی از گروه جدایی‌طلب منطقه ثروتمند «ونتو»ی ایتالیا و نمایندگانی از حزب نژادپرست«لالیگا» این اعتراض را رهبری می‌کردند و شعارهایی ضد مسجد و علیه شهردار چپ‌گرا که اجازه ساخت مسجد را داده بود و در افتتاحیه آن حضور داشت، سر دادند.
معترضان که تحت کنترل نیروهایی امنیتی بودند که برای بدترنشدن اوضاع در مکان حضور داشتند، شروع به جمع‌آوری امضا علیه این مسجد و مرکز اسلامی کردند.
https://www.masjed.ir/u/2bi

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: