پنج شنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۸
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۸۵۶۳
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
طی نشستی خبری صورت گرفت :

«رادیو ترتیل» افتتاح شد

احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو‌ قرآن طی نشستی که امروز، ۳ خردادماه با جمعی از اهالی رسانه داشت به تبیین ویژه برنامه‌های شبکه رادیویی قرآن در ایام ماه مبارک رمضان و‌ طرح فراگیر تابستانی «قرآن؛ کتاب زندگی» پرداخت و رادیو ترتیل نیز رسما افتتاح شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن ، احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو‌ قرآن طی نشستی که امروز، ۳ خردادماه با جمعی از اهالی رسانه داشت به تبیین ویژه برنامه‌های شبکه رادیویی قرآن در ایام ماه مبارک رمضان و‌ طرح فراگیر تابستانی «قرآن؛ کتاب زندگی» پرداخت و رادیو ترتیل نیز رسما افتتاح شد.

احمد ابوالقاسمی در ابتدای سخنانش بیان کرد: مخاطبان رادیو‌ قرآن همواره به ترتیل علاقه داشته‌اند و ترتیل‌های رادیو قرآن مورد استقبال بوده است، لذا احساس کردیم شاید بشود استماع ترتیل بین مخاطبان را ارتقا داد و‌ به همین دلیل برای کسانی که فرصت استماع دارند رادیو ترتیل راه‌اندازی شد.

وی در ادامه افزود: رادیو ترتیل امروز از ساعت ۶ صبح آغاز شد و به مناسبت ۲۸ شعبان جزء ۲۸ قرآن پخش شده است و در واقع هر جز بین ۱۶ تا ۱۷ بار در طول روز پخش می‌شود. همچنین از ساعت ۱۲ شب این شبکه روی شبکه رادیویی قرآن سوییچ می‌شود و ترتیل «خلیل الحصری» را با ترجمه «قادری‌پناه» خواهیم داشت، سپس برنامه سحر را داریم و بعد از آن نیز مراسم ترتیل از حرم امام رضا(ع) پخش می‌شود . علاقه‌مندان نیز می‌توانند از طریق موج FM ردیف ۹۵.۵ رادیو ترتیل را بشنوند.

مدیر رادیو قرآن در ادامه افزود: مخاطبان علاوه بر موج اف ام ردیف ۹۵,۵ می‌توانند از طریق اپلیکشن ایران صدا و دستگاه‌های دیجیتال رادیو ترتیل را دریافت کنند. همچنین این شبکه رادیوی مختص ایام ماه مبارک رمضان است و فعلاً برای پخش آن در طول سال برنامه‌ای وجود ندارد. ضمن اینکه استقبال مخاطبان از ترتیل در ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد.

بخش دیگر این نشست خبری مربوط به ویژه‌برنامه‌های رادیو قرآن در ماه رمضان بود و ابوالقاسمی در تبیین این برنامه‌ها بیان کرد: مجموعاً ۲۵ عنوان برنامه داریم که به ۴۸۱ برنامه تقسیم می‌شوند و در طول این ماه در مجموع ۵۰۰ ساعت ویژه‌برنامه پخش خواهد شد.

وی در ادامه افزود: یکی از برنامه‌ها ویژه پیشواز ماه رمضان است که در آن سخنرانی آیت‌الله محمد شجاعی در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۲۲:۱۰ تحت عنوان برنامه ضیافت حقیقی پخش خواهد شد. همچنین دیدار جامعه قرآنی با مقام معظم رهبری در روز اول ماه رمضان به صورت زنده و از ساعت ۱۷:۵ تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.
تبیین ویژه‌برنامه‌های رادیو قرآن در ماه رمضان/ «رادیو ترتیل» افتتاح شد

مدیر رادیو قرآن در مورد پخش ترتیل از شبکه رادیویی قرآن تصریح کرد: هر شب از ساعت ۱۲ ترتیل محمود خلیل حصری پخش می‌شود که ترجمه قادری‌پناه نیز همراه آن تقدیم می‌شود. علاوه بر این ساعت ۴:۳۰ صبح تلاوت زنده ترتیل از حرم امام رضا(ع) روی آنتن می‌رود و از ساعت ۱۱:۳۰ ترتیل استاد عبدالفتاح قاروطی به مدت یک ساعت و پنج دقیقه روی آنتن می‌رود که به اعتقاد بنده این ترتیل برای کسانی که به دنبال تقویت تجوید و لحن العدا هستند بسیار قابل استفاده است. و اولین بار است که پخش می‌شود.

وی در ادامه افزود: ترتیل بعدی از ساعت ۱۸ تا ۱۹ با صدای سه تن از قاریان ایرانی پخش می‌شود که ۱۰ جزء اول هر جز توسط محمد حسین سعیدیان ده جزء دوم توسط بنده و ده جز سوم نیز توسط محمد حسین سبزعلی پخش می‌شود.

مدیر رادیو قرآن تصریح کرد: ویژه‌برنامه سحر تحت عنوان خلوت حضور از ساعت ۲:۳۰ تا ۴:۳۰ بامداد پخش می‌شود علاوه بر این از ساعت ۱۰ صبح شاهکارهای تلاوت به صورت متناوب و در بخش‌های مختلف روی آنتن می‌رود.

ابوالقاسمی بیان کرد: برنامه بعدی ویژه اطلاع‌رسانی در خصوص مناسک ماه رمضان است که تحت عنوان فصل نیایش و به کارشناسی علی‌اکبر رنجبران از ساعت ۱۳:۴۵ پخش می‌شود. همچنین در برنامه اشاره از ساعت ۱۴:۳۰ معرفی کتاب خواهیم داشت.

قاری بین‌المللی قرآن بیان کرد: بخش کارشناسی زیبا شناختی هنری و معنای تلاوت‌های برگزیده راه داریم که از برنامه ترنم آیات پخش می‌شود که کارشناس آن نیز خودم هستم و زمان پخش برنامه ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه است.

تبیین ویژه‌برنامه‌های رادیو قرآن در ماه رمضان/ «رادیو ترتیل» افتتاح شد
وی در ادامه افزود: نمایشگاه بین‌المللی قرآن نیز هر شب از ساعت ۲۱:۱۵ به صورت زنده پوشش داده خواهد شده همچنین برنامه ۳۰ شب ، ۳۰ محفل را خواهیم داشت که هر یک از محافل انس با قرآن با یک روز تاخیر به مدت ۱:۳۰ دقیقه و از ساعت ۲۲ پخش می‌شود همچنین در برنامه افق خاطرات قاریان از ساعت ۲۳:۳۰ تا ۲۴ پخش می‌شود.

مدیر رادیو قرآن بیان کرد: به مناسبت شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) و ایام شهادت امام علی(ع) ویژه‌برنامه‌هایی تدارک دیده شده است. همچنین نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب نیز از ساعت ۷ صبح به صورت زنده پوشش داده خواهد شد و برنامه دیگر نیز مربوط به کارشناسی تلاوت‌های ترتیل و بیان نکات تفسیری آن است که توسط کریم دولتی از ساعت ۱۱:۱۵ پخش می‌شود.

ابوالقاسمی در مورد طرح ۱۴۵۱ و نحوه پوشش از رادیو قرآن بیان کرد: این طرح از ابتدای ماه رمضان با محوریت سوره ملک پخش می‌شود و آموزه‌های قرآنی این سوره نیز از ساعت ۹:۱۵ روی آنتن می‌رود همچنین بخش آیه‌ها و آئینه‌ها به بررسی سوره ملک از دیدگاه نظم و نثر فارسی می‌پردازد که این برنامه نیز از ساعت ۱۲:۳۰ پخش می‌شود. علاوه بر این در نوبت عصر نیز آموزش قرائت حفظ این سوره در برنامه «قرآن؛ کتاب زندگی» از ساعت ۱۷:۵ روی آنتن می‌رود.

وی در ادامه افزود: این طرح با محوریت سوره واقعه از تاریخ ۱۰ تیرماه آغاز می‌شود و بخش معرفی آموزه‌های قرآنی این سوره هر روز از ساعت ۹:۱۵ صبح پخش می‌شود علاوه بر این برنامه‌ها آیه و آئینه‌ها به سوره ملک از دیدگاه نظم و نثر فارسی نگاه می‌کند که از ساعت ۱۲:۳۰ این برنامه پخش می‌شود و در بخش عصر گاهی نیز حفظ آیات مطرح می‌شود که این برنامه از ساعت ۱۷:۵ روی آنتن می‌رود.

مدیر رادیو قرآن بیان کرد: در ایام رحلت امام خمینی(ره) برنامه از ملک خمین تا ملکوت اعلی با موضوعیت شخصیت امام خمینی(ره) در روز ۱۴ خرداد از ساعت ۱۷:۱۰ روی آنتن می‌رود همچنین برنامه امین ایران ویژه شخصیت مقام معظم رهبری از ساعت ۱۷:۱۰ روز ۱۵ خرداد پخش خواهد شد.

وی در ادامه افزود: برنامه با فرزانگان نیز به زندگی رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) می‌پردازد و همچنین تفسیر سوره حمد امام خمینی(ره) در برنامه تفسیر آفتاب در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد تقدیم علاقه‌مندان می‌شود و همچنین در این دو روز از ساعت ۲۲ تا ۲۲:۳۰ محفل انس با قرآن پخش خواهد شد.

https://www.masjed.ir/u/1K0

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: