جمعه / ۵ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۵
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۸۵۶۶
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد و سازمان اوقاف :

کارگروه بررسی رقبات و موقوفات مساجد تشکیل شد

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، از تشکیل یک کارگروه مشترک با سازمان اوقاف و امور خیریه در رابطه با موضوع رقبات مساجد خبر داد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان حجت الاسلام سعید کرمی معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با سازمان اوقاف و امور خیریه در رابطه با موقوفات مساجد، گفت: کارگروه مشترکی با این سازمان در این زمینه تشکیل شده است و بسیاری از مسائل از جمله رقبات مساجد و وقف از این طریق در حال پیگیری هستند.

وی اظهار داشت : اهالی مساجد می‌توانند مشکلات و دغدغه‌های مختلفی که در بحث موقوفات دارند را به صورت یک گزارش تهیه کنند، تا مرکز رسیدگی به امور مساجد آن‌ها را پیگیری کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، فرهنگسازی خادم افتخاری مسجد را یکی از برنامه های مهم این مرکز برشمرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت رسانه برای ترغیب مردم به موضوع خادم افتخاری با ایجاد ساز و کار و تهیه شیوه نامه، در دستور کار ما است.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به بیمه خدام مساجد، رسیدگی به وضعیت معیشتی آنان را از جمله برنامه‌هایی نام برد، که به منظور رفاه این گروه مورد توجه است و خاطر نشان کرد: متاسفانه کوتاهی‌هایی در زمینه بیمه خدام مساجد صورت گرفته است، از جمله اینکه هزینه‌های بیمه آنان به موقع پرداخت نشده است که آنچه وظیفه مرکز رسیدگی به امور مساجد در این زمینه است پیگیری، تذکر و درخواست از سازمان اوقاف و امور خیریه برای پیگیری این موضوع و احقاق حق خادمان مساجد است.

https://www.masjed.ir/u/1xZ

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: