شنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۴
سرویس : مسجد نهاد
کد خبر : ۲۸۵۸۹
گزارشگر : محمد قدس
آیت الله قائنی: / مسجد برقرار (24)

دین منعی برای حضور خانم ها در مساجد ندارد

آیت‌الله قائنی گفت: نابراین نباید خادم افتخاری مساجد را به افراد خاصی محدود کرد که با طی مراحلی و تکمیل فرم‌هایی، خادم مسجدی می‌شوند.

به گزارش ستاد خبری دهه تکریم و غبارروبی مساجد، آیت‌الله مرتضی قائنی؛ امام جماعت مسجد مهدیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراها، گفت: من در انتخابات، صرفا مردم را به شرکت گسترده در انتخابات دعوت کردم و اجازه ندادم که مسجد مهدیه، مرکز فعالیت به نفع یا به ضرر نامزد یا جریان خاص سیاسی شود.
 
وی خاطرنشان کرد: ورود مساجد به بحث‌های سیاسی با رویکرد دفاع از شخص یا جریانی خاص، برخلاف شأنیت، قدسیت و کرامت آن‌ها است و درگیر کردن مساجد به رقابت‌های انتخاباتی با رویکرد غیرمستقل، ضربات سهمگینی به تکریم و جایگاه ارزشمند آن‌ها وارد می‌آورد.

 نباید خادم افتخاری را محدود به افرادی خاص کرد

امام جماعت مسجد مهدیه در ادامه درباره شعار امسالِ دهه تکریم و غبارروبی مساجد «من خادم افتخاری مسجدمون هستم» بیان کرد: هر فردی حتی با برداشتن یک تکه زباله از محیط مساجد، می‌تواند خادم آن‌ها باشد، بنابراین نباید خادم افتخاری مساجد را به افراد خاصی محدود کرد که با طی مراحلی و تکمیل فرم‌هایی، خادم مسجدی می‌شوند.
 
آیت‌الله قائنی افزود: فعالیت افراد به عنوان خادم افتخاری این فایده را دارد که مردم، احساس می‌کنند فرصت خدمت به نهادهای دینی و شعائر الهی را دارند، همانطور که همین مردم در مناسبت‌های مختلف، بی‌هیچ چشمداشتی و با انگیزه و شوق بسیار برای انجام برنامه‌های مختلف پیشقدم می‌شوند.

دین، منعی برای حضور بانوان در مساجد ندارد

تولیت حوزه علمیه مهدیه با بیان اینکه امکانات مساجد باید موجب تشویق یکسان بانوان و مردان برای حضور در خانه‌های خدا شوند، اضافه کرد: ما در مسجد مهدیه به دلیل بافت تجاری آن از نعمت وجود بانوان محروم هستیم.

 یادآور می‌شود؛ مسجد مهدیه در تهران، میدان شوش، ابتدای خیابان فداییان اسلام واقع شده است.

https://www.masjed.ir/u/2Km

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری