شنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۳
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۵۹۵
گزارشگر : وحید پورتجریشی

اعلام همبستگی مردم نیجریه با مردم بحرین درمحکومیت کشتار منطقه الدراز

اعضای جنبش های اسلامی نیجریه روزگذشته جمعه در محکومیت کشتار منطقه الدراز وحمله به خانه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، تجمع برگزار کردند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری مرآة البحرین، تحصن کنندگان نیجریه ای از مقامات رژیم آل خلیفه خواستند دست از قلع و قمع شهروندان برداشته، کاری به شیخ قاسم نداشته باشند. 
مقامات نیجریه ای نیز در دسامبر(آذر) 2015 شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی و همسرش را پس از حمله خونبار ارتش به تجمع این جنبش در زاریا واقع در شمال نیجریه بازداشت کردند. 
سازمان های حقوقی این حمله را محکوم واعلام کردند نیروهای ارتش نیجریه در این حمله ، مرتکب جنایات جنگی شدند به طوری که صدها تن را در گورستان های دسته جمعی مدفون کردند.
این درحالی است که خانواده های شهدای منطقه الدراز مخالفت خود را با درخواست نیروهای امنیتی برای دفن فرزندان آنها در گورستان الحوره اعلام کردند. 
خانواده های شهدا با اعلام دریافت پیام مرکز پلیس الحوره به درخواست پلیس درخصوص حضور دو تن از افراد خانواده بدون وجود زنان درمراسم تدفین شهدا در گورستان الحوره اشار کرد. 
خانواده های شهیدان محمد العکری، محمد حمدان، محمد الساری، محمد زین الدین وأحمد ور محرومیت خود از حضور در تشیع جنازه فرزندانشان را نقض حقوق انسانی واخلاقی خود براساس قانون اساسی دانستند ومخالفت خود را با شروط رژیم آل خلیفه اعلام کردند. 
سازمان عفوبین الملل پنجشنبه گذشته درگزارشی اعلام کرد نیروهای امنیتی بحرین علیه اهالی منطقه الدراز که سه شنبه گذشته به صورت مسالمت آمیز درحال راهپیمایی بودند، به زور متوسل شدند. 
سازمان عفو بین الملل در گزارش خود تاکید کرده است که درخشونت نظامیان رژیم آل خلیفه 5 تن کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند. 
براساس این گزارش، نظامیان آل خلیفه همچنین به منازل مسکونی اطراف منزل شیخ عیسی قاسم یورش برده و شماری را بازداشت کردند. 
یکشنبه گذشته و همزمان با نشست مشترک رئیس جمهوری آمریکا با رهبران کشورهای عربی و آمریکایی در ریاض پایتخت عربستان، حکومت بحرین شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را به زندان محکوم کرد. 
به دنبال این اقدام، اعتراض های گسترده ای در بحرین صورت گرفت که نیروهای امنیتی و پلیس بحرین نیز به سرکوب آن پرداختند و چند تن از معترضان را کشتند. 
در شدیدترین این خشونت ها طی ماه های گذشته نیروهای امنیتی بحرین در شهرک شیعه نشین الدراز درغرب منامه پایتخت، پنج نفر کشته و صدها تن زخمی شدند. 
https://www.masjed.ir/u/20J

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری