شنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۳
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۵۹۶
گزارشگر : وحید پورتجریشی

انجمن حقوق بشر بحرین خواستار فشار بین المللی بر آل خلیفه شد

انجمن حقوق بشر بحرین در بیانیه ای فوری خواستار اعمال فشار بین المللی بر رژیم بحرین جهت «تمکین خانواده شهدا از حق قانونی خود برای انجام مراسم تشییع» شهدای الدراز شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسانه های بحرینی، انجمن حقوق بشر بحرین در بیانیه ای فوری خواستار اعمال فشار بین  المللی بر حکومت بحرین جهت «تمکین خانواده شهدا از حق قانونی خود برای انجام مراسم تشییع» شهدای الدراز شده و قتل آنان را «قتل/اعدام غیر قانونی» توسط نظام دانست. 

در این بیانیه آمده این حق خانواده هاست که به هر شیوه ای که مایلند مراسم تشییع شهدا را انجام دهند و از حقیقت چگونگی قتل فرزندانشان اطلاع یابند.

در این بیانیه آمده این تکرار سناریوی نظام در تعامل با خانواده های مقتولین «اعدام های غیر قانونی » بوده و این تعاملات غیر انسانی از روش انتقام جویانه امنیتی نظام در قبال معارضین حکایت میکند .

این انجمن روایت  وزارت کشور از آنچه در الدراز رخ داد را روایتی در جهت انحراف اذهان از حقیقت فوت، بازداشت، اصابت و جراحت شهروندان در هجوم به الدراز دانست که طی آن نیروهای امنیتی در مقابله با تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز (غیر مسلح) در الدراز و نزدیکی منزل مرجعیت شیعیان بحرین آیت الله عیسی قاسم با توسل به اعمال زور مفرط از اسلحه انتشاری ساچمه ای که استفاده از آن در سطح بین الملل  ممنوع است استفاده نموده که این امر باعث وفات ، اصابت و مجروحیت شدید ده ها نفر شده است .

در پایان این بیانیه تاکید شده حقیقت ماوقع الدراز بدون تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی امکان پذیر نخواهد بود.

https://www.masjed.ir/u/2nV

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن