یکشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۸:۲۵
سرویس : مسجد نهاد
کد خبر : ۲۸۶۰۱
گزارشگر : محمد قدس
الهام چرخنده: / مسجد برقرار (28)

با کمال افتخار حاضرم خادم یکی از مساجد کشور باشم

بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون با تاکید بر نقش مساجد در دنیای امروز گفت: مسجد به عنوان یک پایگاه اجتماعی می تواند انسان را از روزمرگی و بیهودگی دور کند.

به گزارش ستاد خبری دهه تکریم و غبارروبی مساجد، الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با ذاکر نیوز در مورد نقش مساجد در جامعه و در میان مردم ابراز داشت:من در خانواده ای بزرگ شدم که همواره فضای معنوی در آن وجود داشت و خانواده ما با مسجد و برنامه های آن در ارتباط بودند.مسجد در فضای جامعه ما به دلایل مختلفی حایز اهمیت است.نوع ساختار مسجد و نحوه پیدایش آن و اینکه مسجد همواره به عنوان محور وحدت در میان مسلمان نقشی حیاتی را ایفا می کند.مسجد محلی است برای ادای سه وعده نمازهای واجب .

بازیگر سریال"من یک مستاجرم"در ادامه ابراز داشت:در گذشته مردم در کنار خواندن نماز در مسجد به حل کردن مشکلات یکدیگر، باز کردن گره زندگی خانواده ها ، حل مشکل ازدواج و جمع آوری کمک های مال برای فقرا می پرداختند و این امر یعنی یک جوشش سراسری مردمی برای حل مشکلات.

بازیگر سریال "آوای باران" در ادامه افزود:اما امروز متاسفانه این مسایل در مساجد ما کمتر دیده می شود.ای کاش دوبار این امور به مساجد برگردد.انجام این کارها در مسجد فقط به نفع خودمان است و موجب آرامش معنوی خود فرد می شود؛ وگرنه خداوند که نیازی به انجام این امور توسط انسان ندارد.مسجد جای مطهر و پاکیزه ای است که انسان می تواند در آن به پرورش روح خود بپردازد.چه خوب است که جوان ها با مسجد ارتباطی قوی داشته باشند و در کنار مسجد به رشد معنوی خود بپردازند.

بازیگر فیلم سینمایی "عروسی مهتاب" در ادامه در مورد حضور بانوان در مساجد گفت: خوشبختانه امروز می توان این ادعا را کرد که زنان برای حضور در مساجد هیچ مشکلی ندارند و می توانند به مسجد بروند و از فضای معنوی آن استفاده کنند.اگرهم در برخی مساجد کمبودهایی برای بانوان وجود دارد باید آن را تحمل کرد و به موضوع مهمتری در مسجد یعنی آرمش روحی و معنوی فکر کرد.

چرخنده همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ارتباطش با اماکن مذهبی به خصوص مسجد گفت:با مسجد و اماکن مذهبی رابطه ای صمیمانه دارم.مسجد و عادت رفتن به مسجد انسان را از روزمرگی ها و کارهای بیهوده دور می کند و او را در فضایی آرامش بخش قرار می دهد.من از مسجد و هییت های مذهبی موضوعات فراوانی یادگرفتم.کسانی که به مسجد می روند، فقط قصدشان رسیدن به معنویت است واین موضوع بسیار ارزشمند است.وقتی همه به مسجد می رویم و در کنارهم به نماز می ایستیم و یک ذکر را با هم می گوییم .این امر بسیار قشنگ و زیبا است.خوشبختانه در مساجد این موضوعات را می بینیم که مراکز فرهنگی به مردم خدمات شایان توجهی می دهند که کاملا رایگان می توان از آن استفاده کرد.

بازیگر سریال "پروانه" در ادامه در مورد دور شدن انسان امروزی از معنویات سخن گفت و ابراز داشت:انسان برای خداشناسی در ابتدا باید خود را به خوبی بشناسد. انسان وقتی به انجام کارهای بیهوده وآزاردهنده روی آورد ، روحش بیمار می شود و نمی تواند به معنویات برسد.متاسفانه امروز اغلب انسانها از معنویات دور شده اند و ریشه بسیاری از مشکلات ما این است که به معنویات وصل نیستیم.معنویت کارش این است که به ما آرامش دهد.ای کاش انسان ها دستگاهی هشدار دهنده داشتند که هر وقت از معنویات دور شدیم به ما هشدار دهد.

الهام چرخنده همچنین در انتها در پاسخ به این سوال که آیا مایل است خادم مسجدی از مساجد کشور باشد گفت: من خادم اماکن متبرکه ای همچون حرم امام رضا (ع)حرم حضرت معصومه (س) و حرم حضرت عباس(ع) هستم.با کمال افتخار حاضرم خادم یکی از مساجد کشور باشم چراکه مسجد شعبه ای از خانه خدا است و چه توفیقی بالاتر از اینکه یک هنرمند به مسجد خدمت کند.

https://www.masjed.ir/u/1pn

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری