یکشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۶۰۴
گزارشگر : وحید پورتجریشی

برگزاری نخستین اجلاس وحدت اسلامی اروپا در دانمارک

نخستین اجلاس وحدت اسلامی اروپا با حضور بیش از یکصد تن از عالمان و اندیشمندان شیعه و سنی از کشورهای مختلف اروپایی، در شهر کپنهاگ، پایتخت دانمارک برگزار شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، موضوع این نشست بررسی مسئله رشد فزاینده تکفیر و افراط‌گرایی بود که با عملیات خشونت‌بار گروه‌های تکفیری در اروپا موجبات نگرانی جوامع اروپایی حتی مسلمانان را فراهم ساخته است.
این نشست با ارائه سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای علمای اسلامی از دو جامعه بزرگ شیعه و سنی در خصوص جریان تکفیر و افراط‌گرایی برپا شده بود و هدف آن تأمل و نگرش در حوزه فکر و فرهنگ تکفیر در عالم اسلامی بود.
مجموعه سخنرانان و اندیشمندان اسلامی در این اجلاس که نمایندگان جوامع گوناگون اسلامی اروپا در آن حضور داشتند، به بررسی جریان تکفیر و افراط‌گرایی با نام دین پرداختند و از آنچه پشتوانه این حرکت به شدت مشکوک در جهان که از ناحیه قدرت‌های بزرگ و کانون‌های پول و فساد سازماندهی می‌شود، است، ابراز تنفر و انزجار کردند.
در این اجلاس تأکید شد: اینکه تکفیر و اعمال خشونت با نام دین و تعالیم الهی قرین شود و به دین سراسر رحمت و مهربانی اسلام نسبت خشونت‌طلبی داده شود و صلح و امنیت جهانی با نام خداوند تهدید شود، از روح تعالیم اسلامی به دور است. اسلام انسان‌ها را به دوستی و مؤمنان را به وحدت فرا می‌خواند.
این اجلاس دو روزه با ارائه بیانیه‌ای که حاوی دیدگاه‌های اسلامی درباره همزیستی مسالمت‌آمیز انسان‌ها با یکدیگر بود، به کار خود پایان داد.
https://www.masjed.ir/u/27b

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری