یکشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۶۱۶
گزارشگر : وحید پورتجریشی

علمای بحرین خواستار تحویل پیکرهای شهدا به خانواده های آنان شدند

علمای بحرین با صدوربیانیه ای خواهان برگزاری و حضور گسترده مردم بحرین درراهپیمایی برای الزام رژیم آل خلیفه درتحویل پیکرهای شهدا به خانواده های آنان شدند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری مرآة البحرین علمای بحرین روزگذشته شنبه با صدور بیانیه ای برحق مسلم خانواده های شهدا در دریافت اجساد آنها تاکید کردند. 
این بیانیه حاکی است علمای بحرین همگی خواستار پایبندی و وفاداری به خون شهدا وانجام وظیفه از طریق حضور در راهپیمایی سراسری شب گذشته و امروز حمایت از حق خانواده های شهدا در دریافت پیکرهای شهدا شدند.
نیروهای رژیم آل خلیفه سه شنبه گذشته با حمله به تحصن مسالمت آمیز طرفداران شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور در مقابل منزل وی، 5 تن را کشته و بیش از100 تن دیگر را زخمی و286 تن را بازداشت کردند.
جریان دمکراتیک بحرین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حمله نیروهای امنیتی به منزل شیخ عیسی قاسم و تحصن کنندگان درمنطقه الدراز که تاکنون 5 کشته و بیش از 100 زخمی وبازداشت صدها تن را در پی داشت، بحران را شدیدتر می کند. 
سازمان دیده بان حقوق بشر روزسه شنبه گذشته حمله خونین نیروهای رژیم آل خلیفه به منطقه الدراز را محکوم و این حمله را سرکوب آزادی بیان عنوان کرد. 
دادگاه رژیم آل خلیفه یکشنبه گذشته شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را بنا به اتهامات واهی، به یک سال حبس تعلیقی و مصادره 9 میلیون دلار از وجوهات شرعی نزد ایشان به اضافه مصادره دو قطعه زمین به نام شیخ عیسی قاسم و نیز پرداخت جریمه نقدی به مبلغ 100 هزار دیناری محکوم کرد. 
https://www.masjed.ir/u/20H

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری