یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۵
سرویس : مسجد نهاد
کد خبر : ۲۸۷۳۲
گزارشگر : محمد قدس

معرفی مجموعه "مسجد هسته مقاومت فرهنگی"

مجموعه تولیدات محتوایی برگرفته از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جماعات استان تهران در اختیار علاقه مندان به موضوعات مسجدی قرار گرفته است.

مسجد طراز اسلامی یکی از کلید واژه های اصلی و اساسی فرهنگ اصیل اسلامی است، پایگاه مهمی که مرکز پرورش نسل مومن و طراز و برگزیده است، جایگاه استراتژیک و راهبردی که  بقا و دوام و اعتلای مکتب ژرف حضرت ختمی مرتبت، رسول اعظم(ص) در جامعه معاصر به نحوه ظهور و بروز آن وابسته است.

در روزگا ما اما با آغاز نهضت حضرت امام روح الله(ره) این حقیقت کم رنگ شده چهره واقعی تر و اصیل تری به خود گرفت تا جایی که در سالهای منتهی به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مسجد طراز اسلامی تقریبا با تمام ویژگی ها به منصه ظهور رسید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان پرچم دار اسلام ناب در سالهای رهبری خود در سخنرانی های مختلف و پیام های گوناگون  به تبیین مسئله مسجد طراز اسلامی و برشمردن مولفه های این مفهوم عمیق در جامعه امروز پرداخته اند که به یقین نقطه اوج آن در دیدار با جمعی از امامان جماعت مساجد استان تهران  در مرداد سال 1395 به ثبت رسید.

دیدار ائمه جماعات استان تهران با رهبر معظم انقلاب در روز جهانی مسجد  را می توان نقطه عطفی بر طرح دغدغه ها و تاکیدات معظم له در خصوص احیای جایگاه پر اهمیت مساجد دانست. این جملات طرح یک دغدغه مهم از سوی معظم له در خصوص برقرار بودن مسجد است که پیش روی همه دست اندرکاران، متولیان و بویژه مخاطبان کلیدی این دیدار(ائمه محترم جماعات) قرار گرفته و مستلزم برنامه ریزی، اهتمام و سرمایه گذاری بیشتر می باشد.

از این رهگذر مجموعه تولیدات محتوایی  برگرفته از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جماعات  استان تهران به همت معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در دسترس ائمه جماعات و سایر علاقه مندان به موضوعات مسجدی قرار گرفته است.

کتاب فرمایشات مقام معظم رهبری، ویژه نامه عهد جانان، بروشور خاطرات مسجدی، بروشور مسجد هسته مقاومت فرهنگی، بروشور مسجد برقرار، لوح فشرده فیلم کامل دیدار، لوح فشرده نماهنگ، لوح فشرده مجموعه پوستر، سخن نگاشت مسجد طراز اسلامی، کتابچه سرگذشت مسجد و تقویم رومیزی یادبود دیدار از محتوایات این مجموعه چند رسانه ای می باشد.

نماز جماعت برقرار، برنامه های پررونق فرهنگی و اجتماعی، خدمت افتخاری،  گرد آوری و حفظ تاریخ و سرگذشت پژوهی مساجد، تبیین اهمیت مسجد، تبیین نقش مسجد، خاطرات مسجدی مقام معظم رهبری، مقابله با سکولار شدن مسجد،  باز بودن مساجد از نماز ظهر تا عشا و برنامه ریزی برای جذب جوانان نیز از مهمترین محورهای موضوعی است که در این مجموعه محتوایی بدان پرداخته شده است.

https://www.masjed.ir/u/3U2

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری