دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۶
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۸۷۵۰
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خبر داد:

اجرای طرح «هر مسجد یک جهیزیه» / انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز رسیدگی به امور مساجد و کمیته امداد

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به ضرورت ایفای نقش مساجد در ارائه خدمات اجتماعی به مردم به‌عنوان پایگاه فعالیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی از جامعه، از اجرای طرح «هر مسجد یک جهیزینه» در مساجد استان تهران با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد.

حجت‌الاسلام سعید کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد در توضیح ابعاد طرح «هر مسجد، یک جهیزیه» گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم اجتماعی که تأثیر ویژه‌ای در رشد و شکوفایی جامعه و یا بروز آسیب‌های اجتماعی دارد، مسئله ازدواج جوانان است و ضروری است تا همه متولیان امر به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: در بین متولیان فرهنگی و اجتماعی جامعه، مساجد به‌عنوان هسته‌های مقاومت فرهنگی و اجتماعی و خط مقدم مقابله با آسیب‌های اجتماعی، باید در زمینه تسهیل و تسریع شرایط ازدواج جوانان نقش‌آفرین باشند که در این خصوص مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز با هدف فعال‌سازی ظرفیت‌های مساجد در این امر خیر و نیز کمک و حمایت از جوانان نیازمند، اقدام به اجرای طرح «هر مسجد یک جهیزیه» کرده است تا با محوریت مساجد و ائمه محترم جماعات نسبت به جذب کمک‌های مردمی و سازماندهی آن اقدام کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: به‌منظور اجرای هرچه بهتر و دقیق‌تر این طرح، هماهنگی‌های لازم جهت انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان رؤسای مرکز رسیدگی به امور مساجد و کمیته امداد امام خمینی(ره) صورت گرفته است تا از ظرفیت‌های کمیته امداد برای شناسایی و تأمین و توزیع جهیزیه در بین خانواده‌های نیازمند استفاده شایانی صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام کرمی در خصوص مفاد این تفاهم‌نامه گفت: راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در مساجد و همکاری در پیشبرد طرح‌های خاص مانند تهیه جهیزیه برای زوح‌های در آستانه ازدواج با کمک مردم و محوریت مساجد از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

وی در پایان ضمن درخواست از مردم جهت مراجعه به مساجد و ائمه جماعات برای کمک و همکاری در اجرای این طرح گفت: با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته است، تعداد زیادی از مساجد و ائمه محترم جماعات برای همکاری با این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم مردم عزیزمان نیز با مراجعه به مساجد و ائمه جماعات در این امر خیر و خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

https://www.masjed.ir/u/1U6

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن