شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۹
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۸۷۸۴
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
با حضور حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری و مهندس فتاح امضاء شد؛

تفاهم نامه ارتقاء همکاری‌های مرکز سیدگی به امور مساجد و کمیته امداد امام خمینی(ره)

تفاهم نامه ارتقاء همکاری‌های مرکز سیدگی به امور مساجد و کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور حجت الاسلام حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران و سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)امضا شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، تفاهم نامه ارتقاء همکاری های مرکز رسیدگی به امور مساجد و کمیته امداد امام خمینی(ره) با اهدافی چون: احیاء و تقویت کارکردهای مترتب بر مسجد طراز نظام اسلامی در عرصه اجتماعی به عنوان پایگاه احسان و نیکو کاری، فرهنگ‌سازی در خصوص اهتمام مردم بر پرداخت دیون و وجوهات شرعی واجب و مستحب، تبیین و ترویج مصادیق وجوب پرداخت زکات و مصارف آن در شهرها و روستاها با محوریت مساجد، پرداختن به عمران و آبادانی کالبدی و معنوی مساجد در مناطق محروم استان از محل مازاد وجوهات جمع آوری شده و بستر سازی به مظور ایفای نقش ائمه‌ی جماعات به عنوان امام و پدر معنوی محله یا منطقه، امضا شد.

همچنین همکاری و مساعدت در تامین اعتبارات مورد نیاز به منظور تولید محتوا، تکثیر و ارائه به مخاطب در راستای اهداف تفاهم نامه و حمایت از محوریت مساجد به عنوان تشکل‌های نیکوکاری و همچنین معرفی نیازمندان ساکن در محله به مساجد از جمله تعهدات کمیته امداد امام خمینی(ره) در این تفاهم نامه است.

بنا بر این گزارش، حمایت از تحقق اهداف مدنظر طرفین و مورد تفاهم با امکانات بضاعت در اختیار، تهیه محتوای تناسب با نیاز مخاطبان در دو سطح ائمه‌ی جاعات و نمازگزاران متناسب با تفاهم نامه و اجرای طرح‌های پیمایشی و پژوهشی مرتبط با موضوع تفاهم نامه در سطح مساجد استان، با پشتیبانی مالی کمیته امداد از تعهدات مرکز رسیدگی به امور مساجد در این تفاهم نامه است.

در این جلسه مقرر شد معاونین و روسای روابط عمومی هردو نهاد در اجرای تفاهم نامه و تسهیل در روند اجرای آن با یکدیگر همکاری مستقیم انجام دهند.

کمیته

کمیته

https://www.masjed.ir/u/38D

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری