چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۹
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۸۸۳۳
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
عضو هیأت رئیسه جنبش أمل لبنان در گفتگو با پایگاه تخصصی مسجد:

امام خامنه‌ای مساله فلسطین را زنده نگه داشت/ برخی در صدد تغییر قطب نما از دشمن اصلی به سوی ایران هستند

خلیل حمدان گفت: رویکرد امام خامنه‌ای و برگزاری راهپیمایی در روز جهانی قدس بنا بر ابتکار امام خمینی(ره)، در زنده نگه داشتن مسأله فلسطین بسیار موثر است.

پایگاه تخصصی مسجد/ جلال حیران‌نیا؛  آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با وظیفه دنیای اسلام نسبت به روز قدس و فلسطین معتقد است: «آنچه مهم است این است که دنیای اسلام از مسألۀ فلسطین باید غفلت نکند... آمریکا، استکبار و پشتیبانان همیشگی صهیونیست‌ها خواسته‌اند به مسلمین تحمیل کنند که مسئلۀ فلسطین را فراموش کنند ولی ملت اسلام و ملت ایران نباید بگذارد مسئلۀ فلسطین فراموش شود.» برای تبیین بیشتر تاثیر افکار رهبر انقلاب اسلامی در فلسطین و لبنان گفتگویی با «خلیل حمدان عضو هیأت رئیسه جنبش أمل لبنان» انجام داده‌ایم که در ادامه می‌آید.

خلیل حمدان در خصوص تاثیر افکار رهبر معظم انقلاب در برهه کنونی و تلاش های امام خمینی در زمان پیروزی انقلاب بر روی مسأله فلسطین تصریح کرد: طبیعتا رابطه امام خمینی با مسأله فلسطین رابطه ای عمیق و مستحکم است. مسأله فلسطین تنها هنگام پیروزی انقلاب برای امام خمینی(ره) ایجاد نشد بلکه ایشان در دوران مبارزه با شاه ایران هم به آن اهتمام داشتند و یکی از اهداف اصلی ایشان برای مبارزه با شاه بود. زیرا خود شاه ایران هم در آن زمان با صهیونیست ها و اشغالگران ارتباط داشت. امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب نیز بساط سفارت اسرائیل در تهران را جمع کرد و پرچم فلسطین را بر فزار ساختمان قبلی که متعلق به سفارت اسرائیل بود، برافراشت. امام خامنه‌ای نیز همان راه و شیوه امام خمینی(ره) را در تمام لحظات ادامه داده‌اند. بنابراین می‌توان گفت که این دو بزرگوار مسأله فلسطین را زنده کردند. این در حالی است که برخی از اعراب فلسطین را فراموش کرده‌اند.

عضو هیأت رئیسه جنبش أمل در رابطه با دیدگاه امام موسی صدر در قبال فلسطین و قدس نیز گفت: طبق فرموده امام موسی صدر، قدس از اینکه به دست افرادی غیر از مومنان شرافتمند آزاد شود، ابا داشت. ایشان همیشه آرزوی آزادسازی فلسطین را در سر می‌پروراند و می‌گفت: قدس قبله ما و آزادسازی آن، رسالت ما است. امام موسی صدر معتقد بود: قدس عامل وحدت ما است و سلوک امام حسین علیه السلام به ما می آموزد که از قدس دفاع کنیم.

وی در ادامه به اقدامات برخی رژیم های عربی و دشمنی آنها با ایران به جای اسرائیل پرداخت و اظهار داشت: برخی در صدد تغییر قطب نما از دشمن اصلی به سوی ایران هستند. این در حالی است که ایران از محور مقاومت حمایت می‌کند و از مبارزه با اسرائیل دست برنداشته است. این رژیم‌هایی که در برابر ایران صف آرایی کرده‌اند، به یکباره و به دلیل تحولات اخیر این رویکرد را اتخاذ نکرده‌اند، بلکه از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با اهداف و افکار امام خمینی(ره) مخالف بودند و دشمنی می‌کردند. بر همین اساس نیز به دروغ مردم خود را فریب می‌دهند که ایران در صدد تسلط و استعمار کشورهای عربی است و برای این منظور هزینه‌های هنگفتی صرف می‌کنند و در ابتدای انقلاب نیز به همراه صدام حسین به ایران حمله نظامی کردند.

حمدان در پایان در خصوص عادی سازی روابط برخی از رژیم های عربی با صهیونیست‌ها گفت: این اقدام با موافقت برخی از حکام عرب انجام می‌شود و این حکام علاوه بر اینکه به مقاومت اعتقاد ندارند، بر این باورند که اسرائیل دشمن نیست و ما مشاهده می‌کنیم که کشورهایی مانند مصر و اردن با اسرائیل توافق‌نامه هم امضا می‌کنند. مشکل اینجاست که برخی تصور می‌کنند اسرائیل دوست است ولی توجه نمی‌کنند که این رژیم، فلسطین و قدس را اشغال کرده و فقط با مقاومت و مبارزه می‌توان فلسطین را از چنگال آنها آزاد کرد. رژیم هایی که در صدد عادی سازی روابط با اسرائیل هستند، فاقد یک سری اصول و آزادی ها برای مردم مانند دموکراسی می باشند.

 

https://www.masjed.ir/u/2ai

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: