پنج شنبه / ۱ تیر ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۸۸۴۴
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
اخبار مساجد استان تهران:

آغاز اعتکاف رمضانیه در مسجد جامع حرم عبدالعظیم حسنی(ع) / اجرای «طرح معراج» در مسجد محمدیه

اعتکاف رمضانیه در مسجد جامع حرم عبدالعظیم حسنی (ع) آغاز شد همچنین برگزاری کلاس‌های تابستانی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) و اجرای «طرح معراج» در مسجد محمدیه، مراسم مناجات خوانی در مسجد حضرت امیر (ع) و برپایی نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری در مسجد امام باقر (ع) اخبار مساجد تهران را در هفته اخیر تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، اعتکاف رمضانیه در مسجد جامع حرم عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز شد همچنین برگزاری کلاس‌های تابستانی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) و اجرای «طرح معراج» در مسجد محمدیه، مراسم مناجات خوانی در مسجد حضرت امیر(ع) و برپایی نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری در مسجد امام باقر (ع) اخبار مساجد تهران را در هفته اخیر تشکیل می‌دهند.

اعتکاف رمضانیه از (۳۰ خردادماه) در مسجد جامع حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و امامزادگان همجوار، آغاز شده است و تا اول تیرماه ادامه دارد. این مراسم با حضور ۱۵۰ نفر آغاز شده و سخنرانان و ستایشگران اهل بیت (ع) در فواصل زمانی مختلف، در آن به اجرای برنامه می‌پردازند.

یادآور می‌شود؛ اعتکاف رمضانیه همه ساله در روزهای ۲۵ تا ۲۷ رمضان در مسجد جامع حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.


کلاس‌های تابستانی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار می‌شوند

خبرگزاری شبستان: امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان (عج) گفت: این مسجد با تدارک ویژه‌برنامه‌هایی، میزبان آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در اوقات فراغت است.

مسجد صاحب‌الزمان (عج) تهران با تدارک ویژه‌برنامه‌های قرآنی، آموزشی، فرهنگی و هنری آماده استقبال از کودکان، نوجوانان و جوانان دختر و پسر و خانواده‌های آنان در اوقات فراغت فصل تابستان است.

بر اساس این گزارش، دانش‌آموزان دوره ابتدایی در فصل تابستان از شنبه‌ها تا دوشنبه‌ها از ساعت 9 تا 11 و 30 دقیقه می‌توانند در کلاس‌های روخوانی و قواعد قرآن، احکام، احادیث و اخلاق شرکت کنند. کلا‌س‌های احکام، اخلاق، قواعد، قرآن و عربی، ویژه‌برنامه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عج) برای دانش‌آموزان دوره متوسطه اول است که از شنبه تا دوشنبه هر هفته از ساعت 9 تا 11 و 30 دقیقه برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم نیز از یکشنبه تا سه‌شنبه هر هفته از ساعت 9 تا 11 و 30 دقیقه می‌توانند از کلاس‌های تجوید، روخوانی و روانخوانی و تفسیر قرآن و نیز شرح دعای مکارم اخلاق و آموزش صرف، نحو و فقه استفاده کنند.

کلاس‌های هنری مسجد صاحب‌الزمان (عج) در رشته‌های نقاشی، طراحی، قلاب‌بافی و گل‌چینی در فصل تابستان، چهارشنبه‌ها از ساعت 9 تا 11 و 30 دقیقه برگزار می‌شود.

مسجد صاحب‌الزمان (عج) در خیابان ری، خیابان دردار، نرسیده به بوستان زیبا واقع شده است.

 
«طرح معراج» در مسجد محمدیه اجرا می‌شود

طرح معراج با هدف بهینه‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و با شعار «تحصیل، تهذیب و ورزش» در مسجد محمدیه تهران اجرا می‌شود. بنا بر این گزارش، طرح معراج، ویژه پسران سنین 9 تا 16 سال است و در رشته های فوتبال، مهارت‌های زندگی، استخر، آموزش فتوشاب، معرق کاری و کاردستی انجام می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، علاقمندان تا 31 خردادماه می‌توانند با مراجعه به دفتر پایگاه بسیج 14 شهید عسگریان (مسجد محمدیه) در این کلاس‌ها ثبت‌نام‌ کنند.

یادآور می‌شود؛ مسجد محمدیه در تهران، خیابان ۱۷ شهریور، خیابان شیرازی واقع شده است.

 
مراسم مناجات خوانی در مسجد حضرت امیر (ع) برگزار می‌شود

اول تیرماه مصادف با آخرین شب جمعه ماه رمضان مراسم مناجات خوانی از ساعت ۲۳ تا یک بامداد در مسجد حضرت امير (ع) برگزار می‌شود. بنابراین گزارش، این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام علوی تهرانی و با قرائت دعای کمیل توسط سید محسن هاشمی و با مناجات خوانی حسن خلج برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود؛ مسجد حضرت امیر (ع) در خیابان کارگر شمالی، روبروی پمب بنزین واقع شده است.
 

 برپایی نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری در مسجد امام باقر(ع)

 محفل انس با قرآن کریم، از سی خرداد ساعت 20 در مسجد امام باقر(ع) برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری و تولیدات قرآنی نمازگزاران این مسجد نیز در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

بنا بر این گزارش این نمایشگاه که مبتنی بر شعار سال که از  سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، برای اشاعه فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی برپا می‌شود.

یادآور می‌شود؛ مسجد امام باقر(ع) در تهران، چهارراه شهید مصطفی خمینی، کوچه حمید تین‌نژاد واقع شده است.

https://www.masjed.ir/u/1XM

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن