جمعه / ۲ تیر ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۲
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۸۵۳
گزارشگر : وحید پورتجریشی
بازتاب روز قدس در رسانه های جهان؛

میلیون ها ایرانی از مبارزه مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند

راهپیمایی میلیونی مردم ایران در نقاط مختلف کشور به مناسبت روز جهانی قدس، بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشته است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حضور حماسی میلیون ها نفر از مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس در رسانه های عرب زبان بازتاب داشت.

در همین راستا، شبکه المیادین ضمن پوشش راهپیمایی روز جهان قدس در تهران اعلام کرد: شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران، پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند.

همچنین پایگاه العهد نیز گزارش داد: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان میلیون ها نفر از مردم ایران در تهران و دیگر استان های این کشور با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس جنایات صهیونیست ها را محکوم و بر حمایت خود از مبارزه مردم فلسطین برای آزادسازی قدس شریف تاکید کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم اعلام کرد: از صبح امروز جمعه در تهران و بیش از ۹۰۰ شهر دیگر ایران راهپیمایی های گسترده مردم در سی و هشتمین سالگرد روز جهانی قدس آغاز شده است و مردم در این راهپیمایی ها بر یاری مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس و حامیانش تاکید می کنند.

در همین راستا، المسیره یمن با پوشش راهپیمایی روز جهانی قدس گزارش داد: مردم و شهروندان تهرانی با حضور گسترده در خیابان ها شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل را سر دادند.

آسوشیتدپرس با این تیتر درباره راهپیمایی روز قدس در ایران گزارش منتشر کرده است: «در تجمع  ایران، چهره ترامپ و پرچم‌های اسرائیل روی تابوت قرار داده شده بود». این رسانه آمریکایی با اشاره به نمایش موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راهپیمایی امروز، این اقدام را «قدرت‌نمایی ایران» خوانده است. در گزارش آمده که «میلیون‌ها نفر در سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند تا پرچمهای اسرائیل و آمریکا را بسوزانند».

این رسانه غربی در ادامه به شعارهای «مرگ بر اسرائیل» شرکت‌کنندگان در راهپیمایی امروز روز قدس در ایران پرداخته است. آسوشیتدپرس نوشت: «شرکت‌کنندگان در راهپیمایی، علاوه بر آتش زدن معمول پرچمهای اسرائیل و آمریکا، تابوتی در خیابان قرار دادند که روی آن تصاویر چهره رئیس‌جمهور ترامپ قرار داشت».

این خبرگزاری در ادامه با اشاره به نمایش موشکهای بالستیک از قبیل موشک ذوالفقار در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و نوشت: «ذوالفقار همان نوع موشکی است که در حمله هفته گذشته به اهداف داعش در سوریه از آن استفاده شد».

«رویترز» با اشاره به حضور ایرانی‌ها در این راهپیمایی نوشت: «تظاهرات‌کنندگان شعار "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" سر دادند و بنرهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود "اسرائیل باید از نقشه جهان حذف شود".

خبرگزاری فرانسه: تظاهرات کنندگان تهرانی در مراسم روز قدس علیه آمریکا و اسرائیل شعار سر دادند

خبرگزاری فرانسه طی گزارشی درباره برگزاری مراسم روز جهانی قدس در تهران نوشت: مردم سراسر ایران روز جمعه با حضور در راهپیمایی روز قدس علاوه بر شعار " مرگ بر اسرائیل " و " مرگ بر آمریکا " علیه خاندان آل سعود و گروه تروریستی داعش نیز شعار سردادند.

https://www.masjed.ir/u/2gv

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن