جمعه / ۲ تیر ۱۳۹۶ / ۲۱:۰۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۸۵۵
گزارشگر : وحید پورتجریشی
سید حسن نصرالله:

سعودی ترسو تر از آن است که با ایران درگیر شود

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در جریان سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس تصریح کرد: پس از رحلت امام خمینی (ره)، امام خامنه ای همواره بر اهمیت روز قدس تأکید داشته اند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبکه لبنانی المنار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی اعلام کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری کردند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد:  پس از رحلت امام خمینی (ره)، امام خامنه ای همواره بر اهمیت روز قدس تأکید داشته اند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تحولات کنونی منطقه تأکید کرد: آنچه که امروز در منطقه می گذرد، یک رهگذر تاریخی بسیار سخت و دردناک و سرشار از چالش ها و دستاوردهاست. 

وی همچنین تأکید کرد: بسیاری از جنبش های مردمی که در کشورهای عربی به راه افتاد، ملی و صادقانه بودند؛ با این حال قدرت ایالات متحده آمریکا و دست نشاندگان آن موجب مهار این جنبشها شد.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: یکی از مهمترین اهداف حوادث و جنگ های منطقه، ایجاد شرایط سیاسی، ملی و رسمی برای سازش به نفع دشمن صهیونیستی و پذیرش شروط آن به ضرر ملت و مسئله فلسطین است، البته این هدف قدیمی است، ولی در هر مقطع زمانی ساز و کارها و روش هایش تغییر می کند.

وی افزود: یکی از راهکارهای آنها حوادثی است که بر سر ملت فلسطین در داخل و خارج می آید به ویژه در داخل که شامل محاصره، گرسنگی، کشتار، شهرک سازی و یهودی سازی فلسطین و تخریب منازل و بستن افق های سیاسی به روی فلسطینان است.

نصر الله تصریح کرد: ایران به عنوان حامی اصلی مسئله فلسطین و جنبش های مقاومت در منطقه در معرض تحریم های اقتصادی و فشارهای سیاسی و تلاش برای به انزوا کشدن و کشاندن جنگ به داخل این کشور از طریق گروه های تفکیری قرار دارد.

وی تاکید کرد: رژیم سعودی ضعیفتر و ترسوتر از آن است که جنگی علیه جمهوری اسلامی ایران شروع کند.

نصرالله یادآور شد: سوریه از بخش های اصلی محور مقاومت و حامی اصلی جنبش های مقاومت است و به عنوان مانعی بزرگ در برابر هر گونه سازش صهیونیستی – عربی به ضرر منافع ملت های عربی و فلسطین به شمار می رود که در گذشته و اکنون تلاش های زیادی برای تضعیف این کشور از طریق گروه های تکفیری شده است.

وی تاکید کرد: جنبش های مقاومت در لبنان و فلسطین همیشه به جنگ، ترور و متهم شدن به تروریسم و خراب شدن وجهه خود تهدید می شوند و ما باید بدانیم امروز در هر نبردی باید وارد میدان شویم.

دبیر کل حزب الله لبنان عنوان کرد: عراق بعد از اینکه شروع به پیروزی و بازپس گیری مناطق از گروه های تروریستی کرد، در مسیر مخالفت با هر گونه سازش با آمریکا و رژیم صهیونیستی ظاهر شد. عراق همیشه هدف این کشورها بود، به خاطر اینکه مسئولان این کشور راضی نشدند بخشی از پروژه آمریکا باشند.

نصرالله در مورد جنگ علیه یمن گفت: علت اصلی جنگ علیه یمن حضور جریان های ملی، اسلامی و مردمی در این کشور و موضع قاطع و تغییر ناپذیر آنها در نبرد با دشمن صهیونیستی بود. یمن را هدف گرفته اند تا رهبران این کشور که به نبرد با دشمن صهیونیستی و سازش در مورد مسئله فلسطین، اعتقاد دارند از میان برداشته شوند.

وی تاکید کرد: محور اصلی تمام حوادث منطقه ملت فلسطین است، تا اینکه این ملت ناامید شده، به زانو درآمده و در نهایت از سرزمین خود چشم پوشی کند. موضع واقعی رژیم صهیونیستی نیز عدم بازگشت حتی یک نفر نفر از آوارگان فلسطینی به وطن خود است، امروز رژیم صهیونیستی می گوید که نخست باید همه چیز به آنها داده شود و سپس آنها در مقابل امتیازدهی خود فکر کنند.

نصرالله ادامه داد: در مقابل محور مقاومت قرار دارد که مقابله می کند و از مسئله و حقوق ملت فلسطین دفاع می کند و اولین دستاوردی که در این محور از فلسطین تا لبنان، سوریه، عراق و یمن محقق شد، مقاومت، مسئولیت پذیری و عدم امتیازدهی و عقب نشینی است.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: ایران نه تنها منزوی نشده است، بلکه با تکیه بر توانمندی های خود در مقابل تحریم ها مقاومت کرد و توانمندی های خود را بالا برد.

وی تصریح کرد: ایران با تروریسم، گروه های تروریستی هرگز مسامحه نخواهد کرد، بلکه به نبرد خود با این گروه ها تا ریشه کنی کامل آنها ادامه خواهد داد.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: ایران در آینده حضور بیشتری در سوریه خواهد داشت و دلیل آن موشک هایی است که به دیرالزور شلیک کرد و این موشک ها با دقت تمام به اهداف مورد نظر اصابت کرد و مراکز تروریست ها را ویران و شماری از آنها را به هلاکت رساند.

نصرالله یادآور شد: موضع رهبران و ملت ایران در قبال مسئله فلسطین، دینی و اعتقادی و برگرفته ای قرآن کریم، سنت پیامبر، ماه مبارک رمضان، نماز و دعا است و تنها در صورتی ایران از مسئله فلسطینی چشم پوشی می کند که از دین و پیامبرش چشم پوشی کند.

وی تاکید کرد: زمانی که حاکمیت، استقلال و سرنوشت ایران هدف قرار می گیرد و زمانی که دیگران علیه آن توطئه نمی کند، کل این کشور متحد می شود و خیال ما باید در این محور به علت حضور یک قدرت منطقه ای راحت باشد.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: به برکت مقاومت، پایداری و همبستگی سوریه خطر سقوط نظام خود را پشت سر گذاشت و اگر تحولات میدانی با این روند ادامه داشته باشد خطر تجزیه را نیز پشت سر خواهد گذاشت و سوریه در محور مقاومت ثابت قدم است.

وی در مورد تحولات عراق گفت: در حال حاضر مهمترین مسئله عراق موصل است و داعش در این کشور در حال نابودی است و عراق در نتیجه مبارزه با تروریست ها تجربه جهادی و آمادگی فوق العاده ای به دست آورد.

نصرالله در مورد تحولات یمن اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در بمباران هوایی یمن زیر لوای ائتلاف عربی مشارکت دارد، ولی این بمباران علنی نمی شود.

وی در مورد حمایت ملت یمن از فلسطین گفت: اگر خواستید موضع ملت یمن در قبال مسئله فلسطین را بدانید، کافی است راهپیمایی که در صنعاء در حمایت از بیت المقدس اشغالی برگزار شد را ببینید، ملت بزرگ یمن می گوید که از فلسطین چشم پوشی نخواهد کرد و این یک شکست مفتضحانه برای آل سعود است.

نصرالله افزود: امروز مقاومت در یمن دارای قدرت و پایگاه مردمی  وجهادی ثابت و قدرتمند شده است.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: لیبرمن می گوید، از مشکلات اسرائیل این است که از سال 1967 در هیچ نبردی پیروز نشده است.

وی افزود: مقاومت در لبنان و فلسطین دارای دستاورد واقعی است و یکی از نمونه های بارزش این است که در حال حاضر مقاومت هر گونه نبرد را برای رژیم صهیونیستی دارای هزینه گزاف کرده است.

نصرالله خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی از جنگ علیه لبنان و غزه امتناع می کند، چراکه  به خوبی می داند که این جنگ به علت قدرت و توانمندی بالای مقاومت، دارای هزینه سنگین خواهد بود و امروز حذف فلسطین و مسئله فلسطین از معادله محقق نشده است.

وی تاکید کرد: ملت فلسطین و همه کسانی که به این مسئله اعتقاد دارند، برغم تمام مشکلات موجود نباید ناامید شوند، ما دستاوردهای زیادی داریم و گزینه های زیادی در اختیار ما قرار دارد، بنابراین ما نباید تسلیم شویم.

دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: همه باید بدانند که محور مقاومت بسیار قدرتمند است، ابتکار عمل را در دست دارد، میدان را خالی نکرده است و هیچ وقت میدان را خالی نخواهد کرد، بلکه دو کشور عراق و یمن نیز به محور مقاومت اضافه شده است.

وی افزود: شاید زمینه برای هزاران نفر از مبارزان و مجاهدان در جهان عرب و اسلام فراهم شود تا محور مقاومت در هر نبردی در آینده قوی تر باشد و دشمن باید بداند که هر جنگی در آینده همانند جنگ 33 روزه نخواهد بود.

نصرالله با بیان اینکه بیت المقدس به خاطر جایگاه والایی که دارد تنها به دست مومنان آزاد خواهد شد، افزود: امروز چهره ها بدون نقاب است و بازی نفاق به پایان رسیده است و جایگاه بیت المقدس بالاتر از آن است که به دست منافقان آزاد شود.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: گروهی که حول محور فلسطین است، توانسته است نبرد را وارد مرحله پیشرفته و پیروزی را نزدیکتر کند.

وی با تاکید بر اینکه حتی اگر رژیم های عربی روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند، غیر ممکن است که ملت های عربی روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند، گفت: رژیم هایی که علیه محور مقاومت توطئه می کنند باید بدانند که در این نبرد هرگز پیروز نخواهند شد، ممکن است در این راه شهدایی تقدیم شوند و ویرانی هایی به بار آید، ولی هرگز نخواهند توانست اهداف خود را محقق سازند.

نصرالله تاکید کرد: در حال حاضر طرفی که به رژیم صهیونیستی بها می دهد و دروازه های خود در جهان عرب و اسلام را به روی این رژیم برای عادی سازی روابط گشوده است، رژیم آل سعود است. آل سعود با توجه به نفوذ و ثروتی که دارد، درهای خود را به روی تل آویو گشوده است.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: باید در راستای پیروزی در نبرد علیه تروریسم، تفکر وهابی و صدور آن توسط عربستان متوقف شود، باید از رژیم آل سعود توقف صدور تفکر وهابی به جهان و توقف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مطالبه کرد.

نصرالله تاکید کرد: به برکت خون شهدا و فداکاری ها به پیروزی حتمی دست خواهیم یافت و باید به این پیروزی دست یابیم.

https://www.masjed.ir/u/2cw

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن