شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۸۸۵۷
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

ارتقاء نقش مساجد در حل مسائل اجتماعی توسط ائمه جماعات جوان

سلمان خدادادی گفت: تقویت تاثیرگذاری مساجد در حل مسایل اجتماعی با آموزش و استفاده از ائمه جماعات جوان امکان‌پذیراست.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان: سلمان خدادادی معتقد است: مساجد، مراکزی تاثیرگذار در حوزه مسایل اجتماعی هستند، همان طور که در طول تاریخ اسلام نیز در این عرصه موثر واقع شده‌اند و در طول قرن‌ها بعد از آن هم مساجد محل برطرف ساختن مسایل اجتماعی و خانوادگی بوده‌اند اما متاسفانه در سال‌های اخیر از تاثیرگذاری این نهاد در این عرصه غفلت شده است.

وی ادامه داد: حل معضلات، اختلافات محلی، مشکلات خانوادگی و ... همیشه در مساجد بوده است و در حال حاضر ایجاد دوگانگی در این خانه‌های خدا سبب غفلت از ظرفیت‌ها و تاثیرگذاری این نهاد در بسیاری از جوامع شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آشنا نبودن ائمه جماعات و اعضای هیئات امنای مساجد با مسایل اجتماعی یکی از مهم‌‌ترین دلایل ناکارآمدی برخی مساجد در حال حاضر است، افزود: بعد از انقلاب، وجود پایگاه‌های مقاومت بسیج در مساجد واقعیتی است که باید به آن‌ها توجه شود، زیرا این پایگاه‌ها را گروهی از جوانان تشکیل می‌دهند که تفاوت سنی بسیاری با بسیاری از اعضای هیئات امنای مساجد دارند، بنابراین بهتر است این اعضا ضمن درک روحیه این جوانان نو آشنا با مسایل اجتماعی، از ظرفیت آنان نیز استفاده کنند.

خدادادی با تاکید بر اصلاح ساختار هیئات امنای مساجد، گفت: آموزش و استفاده از ائمه جماعات جوان در بهبود وضعیت مساجد و تاثیرگذاری آن‌ها در امور اجتماعی جامعه تاثیر بسیاری در وضعیت حاضر در این زمینه خواهد داشت.

https://www.masjed.ir/u/2hp

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن