یکشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۴
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۸۷۱
گزارشگر : وحید پورتجریشی
تحلیگر عرب:

استراتژی جدید مقاومت لرزه بر تن صهیونیست ها انداخت

یک نویسنده عرب زبان در تحلیلی نوشت: سخنرانی سید حسن نصرالله در روز قدس در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت از استراتژی جدید مقاومت اسلامی خبر داد که ترس و تردید را بر دشمن صهیونیستی نسبت به هرگونه جنگ آینده مستولی کرده است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، عطوان در مقاله امروز یکشنبه خود در روزنامه رای الیوم نوشت: این روزها کم اتفاق می افتد که یادی از رژیم اشغالگر اسرائیل به میان بیاید که در آن سخن از عادی سازی روابط این رژیم با برخی کشورهای عربی نباشد.
 'تمام رخدادهای منطقه عربی این روزها از جنگ ها گرفته تا نزاع ها به ویژه در سوریه، یمن و لیبی در جهت تفکیک امت های عربی و اسلامی و تضعیف آنها و انتقال رژیم اسرائیل از چارچوب دشمن به چارچوب دوست و هم پیمان است.'
وی می افزاید: سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت روز جهانی قدس به عنوان استثنایی در میان همه این هجمه ها بود؛ به ویژه هشدارش درباره اینکه اگر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) علیه لبنان، نوار غزه یا سوریه جنگ به راه اندازد، فضا برای ده ها هزار بلکه صدها هزار مجاهد و مبارز از سراسر جهان عربی و اسلامی از عراق، یمن، ایران، افغانستان، پاکستان و مکان های مختلف کشورهای عربی و اسلامی برای مشارکت در مقاومت اسلامی باز می شود.
سردبیر روزنامه رای الیوم ادامه داد: درست است که کشورهایی که محور کشورهای عربی هستند، همانند عراق و سوریه و مصر با جنگ های داخلی و مشکلاتی سخت آن هم با طرح و برنامه ریزی آمریکا برای فرسایش انسانی و تضعیف اقتصاد و نابودی توان نظامی شان و دور کردن آنها از جنگ برای آزادی مقدسات و سرگرم شدن به امور داخلی خود روبرو هستند، اما ابرهای سیاه به سرعت در حال کنار رفتن هستند و جنبش های مقاومت در لبنان و فلسطین قوی و قدرتمندتر برای ایستادگی آماده شده اند و امکانات نظامی در اختیار دارند که آنها را قادر به سازگاری با تغییرات در معادلات جدید می کند.
عطوان می افزاید: سید حسن نصرالله می خواست در این سخنرانی اعلام کند که جنگ آینده در صورتی که فتیله آن شعله ور شود، محدود به لبنانی ها، سوری ها و فلسطینی ها نمی شود، بلکه دایره آن گسترش پیدا می کند تا شامل مشارکت عربی و اسلامی بزرگتر شود و این جنگی خواهد بود که دشمن اسرائیلی هرگز در آن پیروز نخواهد شد و جنگی است که برای رژیم اسرائیل بسیار پرهزینه است.
وی ادامه می دهد، در این زمینه با سید حسن نصرالله موافق هستیم که گفت 'سوریه کشوری مرکزی در محور مقاومت و حامی اصلی جنبش های آن است و نیز مانعی در برابر هر گونه راه حل فراگیری است که می خواهد مساله فلسطین را ساقط کرده و رهبران عربی و فلسطینی ضعیفی روی کار آورده شوند که دیکته های اسرائیلی-آمریکایی را بپذیرند و همه اصول و مبادی میهنی را ساقط کنند و درهای کشورهای خود را به روی بازرگانان و مردان امنیتی و دیپلماتها برای همزیستی با دشمن، بدون اجرای هیچ کدام از قطعنامه های بین المللی باز کنند'.
این تحلیلگر عرب در ادامه تصریح کرد: صدها هزار موشکی که گروه های مقاومت و هم پیمانان آن تولید کرده اند، اسرائیلی ها را نگران کرده و آنها را به وحشت انداخته است.
به نوشته عطوان، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به آغوش مقاومت لبنان به شکلی قوی از گذشته بازگشته است؛ زمانی که عرصه بر فرماندهان میدانی آن در دوحه به دلیل فشارهای عربی - آمریکایی بر قطر تنگ شد، هیچ جایی به جز بیروت پیدا نکردند تا آن جا بروند.
این تحلیلگر عرب مقیم لندن تاکید کرد که 'موسی ابومرزوق' معاون رئیس جنبش حماس با سید حسن نصرالله در رأس هیأتی بزرگ برای تقویت پایه های هماهنگی و همکاری میان دو مقاومت لبنان و فلسطین دیدار کرد.
'اسرائیل بارها تهدید به حمله به لبنان و نوار غزه کرده، اما در عملی کردن این تهدیدها در واقعیت تردید کرد و باید در سخنانی که چند روز پیش رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل ادعا کرد، درنگ کنیم که گفت در جنگ آینده علیه حزب الله همه توان نظامی خود را به کار می گیرد.'
عطوان یاد آور شد، رژیم اسرائیل چندین بار شانس خود را در جنگ علیه لبنان و فلسطین امتحان کرده و سه بار تلاش کرد تا به نوار غزه حمله کند و جنوب لبنان را با تانک ها و هواپیماهایش در سال 2006 مورد حمله قرار دارد، اما در همه این جنگ ها به سختی شکست خورد، زیرا مقاومت سختی را شاهد بود و مردانی را دید که آماده نبرد تا مرز شهادت برای دفاع از امت و عقیده هستند و توان موشکی حزب الله در ده سال گذشته بسیار فرق کرده و این همان چیزی است که باعث ترس و تردید رژیم اسرائیل نسبت به جنگ آینده شده است.
وی در پایان مقاله خود می نویسد، مقاومت اسلامی و عربی «توازن بازدارندگی» در مقابل رژیم اشغالگر را محقق کرد و در حال حاضر همه شهرهای فلسطین اشغالی از «رأس الناقوره» تا شهر« ام الرشراش» (ایلات) در جنوبی ترین نقطه در تیررس موشک های منحصر به فرد پیشرفته آنها است.
امروز ما نیاز به کسی داریم که اولویت هایمان را به ما یادآوری و ما را به جهت درست و اصول میهنی آن هم در زمانی که شاهد فروپاشی عربی هستیم، برگرداند و مضامین سخنرانی سید حسن نصرالله این هدف را محقق کرد.
https://www.masjed.ir/u/1sz

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: