یکشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۸۸۷۴
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
اخبار مساجد استان تهران:

برگزاری جشنواره «بچه‌های مسجد» در مسجدالزهرا (ع) / اجرای دوره‌های آموزشی «طاها» در مسجد جامع نارمک

جشنواره بچه‌های مسجد در مسجدالزهرا (ع) همزمان با ایام اقات فراغت همچنین همزمان با ایام اوقات فراغت تابستان دوره آموزشی «طاها» در مسجد جامع نارمک برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، جشنواره بچه‌های مسجد در مسجدالزهرا (ع) همزمان با ایام اقات فراغت برگزار می‌شود. در این جشنواره حلقه‌های معرفتی و جلسات قرآن، اردوهای تفریحی و زیارتی، برنامه‌های ورزشی و رزمی در این مسجد برپا می‌شود.

دوره‌های آموزشی و درسی، فضای بازی و گیم نت از دیگر محورهای این جشنواره است.

یادآور می‌شود مسجد الزهرا (س) واقع در تهران پارس، ضلع جنوبی میدان شاهد واقع شده است.

 

اجرای دوره‌های آموزشی «طاها» در مسجد جامع نارمک

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، با اجرای دوره طاها همزمان با ایام اوقات فراغت تابستان در مسجد جامع نارمک، پایگاه تابستانی این مسجد در رشته‌های ورزشی، قرآنی، اردویی، تفریحی، هنری و  علمی برای مخاطبان خود برنامه‌هایی را برگزار می‌کند.

رشته‌هایی چون فوتبال، شنا، بسکتبال، پینگ پنگ و بدمینتون، رشته‌های اردویی و تفریحی شامل سفر به قم و جمکران، مشهد مقدس، کوه‌نوردی و  پارک چیتگر  ازجمله رشته‌های ورزشی ارائه شده در مسجد جامع نارمک است و رشته‌های هنری هم شامل خوشنویسی، آموزش مداحی و سرود است.

 بنا بر این گزارش، رشته‌های علمی این طرح نیز عبارتند از فتوشاپ، کامپیوتر، کارگاه‌های آموزشی و  مهارت‌های قرآنی مانند روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن.

علاقه مندان برای شرکت در این دوره‌ها که برای مقاطع سنی نوجوان هستند تا دهه اول تیرماه به مسجد جامع نارمک واقع در نارمک، خیابان سمنگان مراجعه کنند.

 

محفل رفاقتی؛ میزبان نوجوانان در «مسجد باب‌الحق»

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مسجد باب‌الحق پیرو توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تسخیر قلوب جوانان و حفظ هویت و اصالت دینی توصیه، همه روزه با برگزاری محفل رفاقتی، میزبان کودکان و جوانان است و تاکنون توانسته 40 کودک و نوجوان را جذب این برنامه‌ها کند.

محفل رفاقتی، مشابه «حلقه‌های صالحین» پایگاه‌های بسیج است ولی سرگروه‌ها، طلاب هستند و آموزش قرآن، احکام و دستورات دین با بیانی شیوا و جذاب، محوریت دارند.

بنا بر این گزارش، کلاس مکاسب «آشنایی با احکام تجارت و کسب و کار» نیز هر هفته با تدریس امام جماعت این مسجد حجت‌الاسلام  محمدحسن نادربیگی، از شنبه تا پنجشنبه‌ در مسجد باب‌الحق برگزار می‌شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره این کلاس‌ها و محفل رفاقتی می‌توانند با شماره 09187008768 تماس بگیرند.

یادآور می‌شود؛ مسجد باب‌الحق در تهران، خیابان مولوی، کوچه شهید رضا پویان واقع شده است.

 

 

https://www.masjed.ir/u/3iS

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن