یکشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۱
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۸۷۸
گزارشگر : وحید پورتجریشی

وزارت حقوق بشر یمن تجاوز عربستان علیه شهروندانی یمنی را محکوم کرد

وزارت حقوق بشر یمن اقدامات تجاوزکارانه عربستان و بازداشت شهروندان یمنی توسط نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری یمن(سبا)، وزارت حقوق بشر با صدور بیانیه ای روز گذشته شنبه اقدامات عربستان و امارات در زمینه بازداشت و زندانی کردن اهالی عدن و استان های مجاور آن که نقض آشکار حقوق بشر است را محکوم کرد. 
این بیانیه از جامعه بین المللی و دبیرکل سازمان ملل، شورای امنیت، شورای حقوق بشر و کمیسرعالی حقوق بشر خواست به وظیفه قانونی وانسانی خود عمل کرده و مانع تداوم تجاوزعربستان و امارات علیه مردم یمن شوند.
این بیانیه خواستار آزادی زندانیان اهل استان های جنوبی یمن از زندان ها و بازداشتگاه های متجاوزان شد. 
همچنین وزارت حقوق بشر از جامعه بین المللی وسازمان های بین المللی وحقوقی خواست با اعمال فشار بر شورای امنیت به سرعت کمیته های حقیقت یاب مستقل تشکیل داده درمورد نقض حقوق بشر توسط کشورهای متجاوز از جمله عربستان و امارات، تحقیق کرده تا متجاوزان و مجرمان را تحویل دادگاه های بین المللی دهند. 
عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
https://www.masjed.ir/u/1ul

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری