شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۰
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۸۸۹۳
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز امور رسیدگی به امور مساجد:

مساجد مهمترین پایگاه‌های ایجاد وفاق، وحدت و همدلی هستند

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه مساجد مهمترین پایگاه‌های ایجاد وفاق، وحدت و همدلی هستند گفت: امروز جهان اسلام بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی میان مذاهب مختلف خود است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سعید کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز امور رسیدگی به امور مساجد گفت: مسجدها همواره از صدر اسلام تاکنون محور همه امور فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بوده و هستند و فارغ از نگاه‌های سیاسی در صف اول نبرد فرهنگی قرار دارند.

وی افزود: بر اساس گفته امام راحل انقلاب اسلامی از مساجد شکل گرفت و مساجد بودند که دفاع مقدس را مدیریت کرده و به عرصه پیروزی تبدیل کردند.

 کرمی تصریح کرد: با این حال دستگاه‌های فرهنگی ظرفیت‌های بسیار بالای مساجد را رها کرده‌اند که آسیب‌ها و خسارت‌های فراوانی در حوزه فرهنگ به دنبال دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز امور رسیدگی به مساجد با اشاره به اینکه مساجد مهمترین پایگاه‌های ایجاد وفاق، وحدت و همدلی هستند تاکید کرد: امروز جهان اسلام بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی میان مذاهب مختلف خود است.

 کرمی افزود: هر چند برخی مانند آل‌سعود از گستره جهان اسلام خارج و به عروسک خیمه شب بازی نظام سلطه و صهیونیسم تبدیل شده‌اند اما بقیه عناصر جهان اسلام باید به سمت وحدت و همدلی حرکت کنند.

وی گفت: امروز دنیای استکبار با نفوذ در مذاهب مختلف اسلامی به دنبال دامن زدن به اختلافات و تفرقه افکنی‌های گسترده است اما جهان اسلام باید هوشیارتر از همیشه به دنبال وحدت و همگرایی باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز امور رسیدگی به مساجد کشور با اشاره به اینکه در داخل کشور نیز برخی گروه‌ها و افراد به دنبال دامن زدن به اختلافات، ایجاد فضای دو قطبی و چند صدایی هستند تصریح کرد: برخی هنوز دوست دارند در فضای انتخابات و حاشیه‌های آن بمانند تا مردم مطالبات خود در بخش‌های مختلف را مطرح نکنند.

وی اظهار داشت: مسئولان اجرایی کشور به مردم قول‌های زیادی داده‌اند و اکنون وقت عمل به وعده‌هاست و باید از شعارگرایی در قالب فضاهای مجازی خارج شد.

کرمی تاکید کرد: بهترین راهبرد برای برطرف کردن معضلات کشور و حرکت به سوی توسعه پایدار دوری از ایجاد فضای دو قطبی‌گری در جامعه و تقویت وحدت و همدلی است.

https://www.masjed.ir/u/1Ua

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن