چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۷
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۰۴۶
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
حجت‌الاسلام مشهدی آقایی؛

تلاش ما در راستای «مدیریت بر مساجد» است

سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد، توانمند‌سازی و ارتقای مهارت ائمه جماعات را از برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد دانست و گفت: تلاش می‌کنیم، بر مساجد مدیریت داشته باشیم نه در مساجد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام حمید مشهدی آقایی با اشاره به برنامه‌ها و سیاست کاری مرکز رسیدگی به امور مساجد در بحث اوقات فراغت در مساجد، گفت: این مرکز، بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را متولی برنامه‌های اوقات فراغت در مساجد می‌داند و بر همین اساس در این زمینه ورود پیدا نمی‌کند.

وی افزود: ورود پیدا نکردن مرکز رسیدگی به امور مساجد، در برنامه‌های مساجد در بحث اوقات فراغت به این معنا نیست که ما برنامه‌ای در این زمینه نداریم، بلکه به مصلحت نمی‌دانیم که در برنامه‌های اوقات فراغت مساجد دخالت کنیم، چون دستگاه‌های مرتبط وظایف‌ خود را در این زمینه انجام می‌دهند و دخالت در برنامه‌های  مساجد برخلاف سیاست‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد و نیز مصداق دخالت در وظایف دستگاه‌های مرتبط است.

مشاور رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهار کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد، آنچه که به عنوان ظرف فعالیت‌های خود مورد توجه قرار می‌دهد، ایجاد شورای فرهنگی در مساجد متشکل از امام جماعت و نمایندگان بسیج و کانون فرهنگی و هنری و هیئت امنای مسجد است تا فعالیت‌های داخل مساجد به هم‌افزایی برسند و فعالیت‌های مساجد به نحو احسن و  قویتری پیش برود.

مشهدی آقایی با اشاره به دیگر اهداف ایجاد شورای فرهنگی در مساجد، خاطر نشان کرد: با استفاده از ظرفیت این شورا، تلاش می‌شود تا از موازی‌کاری در مساجد جلوگیری شود و در جهت بهتر برگزار شدن برنامه‌های اوقات فراغت برنامه ریزی کنیم، شوراهای فرهنگی مساجد در انجام فعالیت‌های خود موظف به ارایه گزارش به مرکز رسیدگی به امور مساجد نیستند و ما هم از آن‌ها چنین چیزی مطالبه نمی‌کنیم بلکه تاکید ما بر حضور آن‌ها و نظارت‌شان برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های مساجد است.

وی توانمندسازی ائمه جماعات مساجد به عنوان مدیران مساجد، امنا و خدام آن‌ها را از وظایف محوله و از سیاست‌های کاری مرکز رسیدگی به امور مساجد نام برد و گفت: در همین راستا هر سال در چند نوبت برنامه‌هایی آموزشی برای ارتقاء مهارت‌آموزی و توانمندسازی ائمه جماعات مساجد تهران برگزار می‌کنیم و جلسات توجیهی نیز برای امنا و خدام به عنوان کارگزاران مساجد و به منظور همکاری بیشتر با جوانان و تلاش برای جذب آنان به مساجد برگزار می‌شود. 

سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد، با اشاره به اینکه  وظیفه این مرکز، مدیریت در مساجد نیست، بلکه مدیریت بر آن‌ها است، ادامه داد: مدیر مسجد، امام جماعت است وبرنامه‌های مساجد باید با نظارت و مدیریت وی برنامه‌ریزی شود.

مشهدی آقایی، رسیدگی به مشکلات و اختلافات حقوقی، داخلی و معاوضت، رسیدگی به امور ساخت و ساز در مساجد، نظارت بر رعایت نکات ایمنی و ارایه هشدارهای لازم به  مساجد را از دیگر وظایف مرکز رسیدگی به امور مساجد دانست.

https://www.masjed.ir/u/1PG

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری