سه شنبه / ۲۷ تیر ۱۳۹۶ / ۲۱:۱۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۰۵۵
گزارشگر : وحید پورتجریشی

ملاقات سفرای حقوق بشر فدراسیون روسیه و ترکیه در مسجد جامع مسکو

حریس سااوبیانوف، معاون شورای مفتیات روسیه و عضو شورای حقوق کودکان دفتر وابسته به دفتر ریاست جمهوری فدراسیون روسیه در مسجد جامع مسکو با هیئتی متشکل از مقامات حقوق بشر ترکیه دیدار کرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مسجد جامع مسکو پذیرای هیئتی متشکل از  روسای حقوق بشر فدراسیون روسیه و ترکیه بود. رایزنی فرهنگی ایران در روسیه در گزارش از این دیدار آورده است: حریس سااوبیانوف معاون شورای مفتیات روسیه  و عضو شورای حقوق کودکان دفتر وابسته به دفتر ریاست جمهوری فدراسون روسیه  در مسجد جامع مسکو با هیئتی متشکل از مقامات حقوق بشر ترکیه دیدار کردند.

 در این دیدار حریس سااوبیانوف پیام خوش آمد را از طرف مفتی عین الدین  رئیس شورای مفتیات روسیه و اداره ی دینی مسلمانان فدراسیون روسیه را به هیات قرائت نمود. ایشان به این نکته اشاره کردند  که در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ مراسم افتتاحیه مسجد جامع مسکو با حضور و حمایت رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برگزار شد.

وی تاکید کرد:« ما با ترکیه روابط  و همکاری خوب و مستحکمی در تمامی عرصه ها داریم، من جمله، امور خیریه، فعالیت علمی، چاپ و نشر کتاب، احیا و بازسازی بناها و زیر ساخت های اسلامی ومساجد. همچنین، اوایل ماه می، شیخ راویل  عین الدین  رئیس شورای مفتیات روسیه و اداره ی دینی مسلمانان فدراسیون روسیه با محمد گورمز رئیس سازمان امور دینی ترکیه به طور مشترک در مراسم افتتاحیه مسجد یادبود کایتروما حضور یافتند. ما با هیچ کدام از کشورهای مسلمان عربی به مانند ترکیه رابطه ی دوستانه و مفید نداریم».

در چارچوب این دیدار دو طرف به بررسی مسائل مربوط به حقوق بشر در دو کشور پرداختند. در پایان دیدار نیز تفاهم نامه همکاری امضا نمودند. لازم به ذکر است در این دیدار تاتیانا مسکولکووا نیکولایونا رئیس حقوق بشر فدراسون روسیه هم شرکت داشت.

 

منبع: خبرگزاری مهر

https://www.masjed.ir/u/24o

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: